Przyzwyczailiśmy się, że „deepfake’i”, czyli fałszywe materiały audiowizualne wytworzone z pomocą sztucznej inteligencji, mogą służyć tylko niecnym celom. Jak pokazuje Fundacja Itaka i Screen Network, „ożywione” zdjęcia w połączeniu z kodami QR mogą stać się świetnym narzędziem do poszukiwania zaginionych. Twarze przykuwają uwagę. Wykorzystało to także Muzeum Narodowe w Warszawie podczas promocji nowej wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”. Użytkownicy Instagrama mogą korzystać z filtru AR, który zmienia zwyczajne selfie w obrazy inspirowane sztuką wybitnego artysty.
To już ostatnia Prasówka Sektor 3.0 na naszym blogu. Więcej newsów ze świata dobrych technologii znajdziesz co dwa tygodnie w naszym newsletterze. Zapraszamy!
Deepfake’i wspierają poszukiwanie osób zaginionych
Screen Network we współpracy z Fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych zainicjowali nową akcję, która ma pomóc w odnalezieniu osób zaginionych. Publikacje z wizerunkami osób poszukiwanych przez Fundację będą eksponowane na ponad 20 000 ekranów Screen Network w całej Polsce. Twórcy inicjatywy wykorzystali algorytmy sztucznej inteligencji, aby przykuć uwagę przechodniów i wspomóc poszukiwania zaginionych osób. Wykorzystano technologię „deepfake”, dzięki której osoby zaginione rozglądają się i spoglądają na przechodniów. Ta forma publikacji ożywionych zdjęć osób zaginionych, która przyciąga uwagę odbiorcy, ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że osoba z komunikatu o zaginięciu to nie tylko zdjęcie. To człowiek, na którego czekają bliscy.
Raport Fundacji EFC i Polskiej Rady Biznesu: Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny.
Jakie wyzwania stoją przed przedsiębiorcami, którzy chcą przekazywać swój majątek na cele społeczne? Jak zmienia się rozumienie i znaczenie filantropii?
Czytaj dalej | Agnieszka Sawczuk
Muzeum Narodowe stworzyło filtr na Instagramie, który „witkacyzuje” selfie
Muzeum Narodowe w Warszawie postawiło na oryginalną promocję wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”. Użytkownicy Instagrama mogą korzystać z filtru AR, który zmienia zwyczajne selfie w obrazy inspirowane sztuką wybitnego artysty.
IPSOS na zlecenie Banku Światowego zapytał mieszkańców 34 państw o opinię na temat wpływu zmian klimatycznych na najbliższe otoczenie
35 procent badanych osób przewiduje, że będzie musiało zmienić miejsce zamieszkania z powodu zmian klimatycznych w ciągu najbliższych 25 lat. W Polsce 69 proc. badanych zakłada, że odczuje poważnie skutki kryzysu klimatycznego w ciągu dekady.
Ogólnopolskie Badanie Nałogów twórców aplikacji Nałogometr zakończone!
W trwającym przez ostatnie trzy miesiące badaniu nałogów wzięło udział ponad 20 000 osób. Wyniki pomogą twórcom udoskonalać narzędzia wsparcia dla osób wychodzących z uzależnień. Jednym z nich jest bezpłatna aplikacja Nałogometr 2.0. Prace nad analizą uzyskanych danych już się rozpoczęły. Na stronie inicjatywy można zapisać się, by otrzymać raport przedpremierowo! Kilka miesięcy temu rozmawialiśmy z Maciejem Skorko, współtwórcą Nałogometru. Zapraszamy do wysłuchania wywiadu: Cyfrowe terapeutyki. Jak sztuczna inteligencja pomaga dbać o zdrowie?
Czytaj dalej | Badanie nałogów
Google przekaże ponad 4,5 miliona złotych na program Business Unusual wspierający przedsiębiorczość społeczną. Fundacja Stocznia, która prowadzi program, rozpoczęła nabór.
Program Business Unusual przygotowała Fundacja Stocznia. Wyda na jego realicję grant od Google.org w wysokości 4.76 mln złotych. Celem przedsięwzięcia jest wzmocnienie świeżo-powstałych lub już istniejących w Polsce inicjatyw społecznych, które na różnych polach pomagają uchodźcom odnaleźć się w nowej rzeczywistości.
Wsparcie kierowane jest w szczególności do tych inicjatyw, które wykorzystują narzędzia ekonomiczne do realizacji celów społecznych, ale także do wszystkich przedsięwzięć społecznych, które mają szansę trwale zmienić rzeczywistość. Fundacja Stocznia to eksperci w dziedzinie innowacji społecznych i cieszę się, że będą współpracować z innymi, aby przyspieszyć rozwój powstającego ekosystemu przedsiębiorczości społecznej w Polsce
– podkreśla Rowan Barnett, dyrektor Google.org w regionie EMEA.
Organizacje chcące przystąpić do programu Business Unusual, mogą zgłaszać się na stronie do 31 października 2022.
Co nowego na blogu Sektor 3.0?
Skoro mowa o prasówce, podrzucamy również listę świeżynek z naszego bloga. W ostatnich tygodniach przedstawiamy praktyczne narzędzia, zastanawiamy się nad rolą technologii w kryzysie klimatycznym i podrzucamy praktyczne wskazówki nt. budowania partnerstw międzysektorowych, a konkretnie NGO i biznesu.
- NGO i biznes. Jak prowadzić udane spotkania fundraisingowe?
- Przeciwdziałanie depresji – potrzebujemy więcej niż aplikacji
- Niezależne radio naszych czasów. Czego szukamy w podcastach?
- Odpowiedzialność społeczna platform cyfrowych. Czego oczekiwać?
- Mentimeter – jak tworzyć interaktywne prezentacje i quizy?
- Metaverse w edukacji – czy rzeczywistość wirtualna pomoże się uczyć?
- Co pomoże w tworzeniu treści? Autentyczność, forma, zaufanie.
- Jak wygląda praca w branży IT? Dzień z życia programistki
- CRM dla NGO. Jak wprowadzić narzędzie cyfrowe do organizacji?
✉️ Newsletter Sektor 3.0 – dołącz po więcej newsów ze świata dobrych technologii
Dołącz do grona prawie 13 tys. czytelników i czytelniczek naszego newslettera. Dwa razy w miesiącu otrzymasz od nas garść starannie wybranych informacji, które pomogą Ci rozwijać organizację z pomocą technologi. W naszych wiadomościach znajdziesz m.in. linki do tekstów blogowych, zaproszenia na bezpłatne szkolenia i webinary oraz dedykowaną prasówkę.