Logo Sektor 3.0
BLOG

Prasówka Sektor 3.0: deepfake’i wspierają poszukiwanie zaginionych a filtr na Instagramie „witkacyzuje” selfie

Spis treści

Przyzwyczailiśmy się, że „deepfake’i”, czyli fałszywe materiały audiowizualne wytworzone z pomocą sztucznej inteligencji, mogą służyć tylko niecnym celom. Jak pokazuje Fundacja Itaka i Screen Network, „ożywione” zdjęcia w połączeniu z kodami QR mogą stać się świetnym narzędziem do poszukiwania zaginionych. Twarze przykuwają uwagę. Wykorzystało to także Muzeum Narodowe w Warszawie podczas promocji nowej wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”. Użytkownicy Instagrama mogą korzystać z filtru AR, który zmienia zwyczajne selfie w obrazy inspirowane sztuką wybitnego artysty.

To już ostatnia Prasówka Sektor 3.0 na naszym blogu. Więcej newsów ze świata dobrych technologii znajdziesz co dwa tygodnie w naszym newsletterze. Zapraszamy!

🥸 Deepfake’i wspierają poszukiwanie osób zaginionych

 

Screen Network we współpracy z Fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych zainicjowali nową akcję, która ma pomóc w odnalezieniu osób zaginionych. Publikacje z wizerunkami osób poszukiwanych przez Fundację będą eksponowane na ponad 20 000 ekranów Screen Network w całej Polsce. Twórcy inicjatywy wykorzystali algorytmy sztucznej inteligencji, aby przykuć uwagę przechodniów i wspomóc poszukiwania zaginionych osób. Wykorzystano technologię „deepfake”, dzięki której osoby zaginione rozglądają się i spoglądają na przechodniów. Ta forma publikacji ożywionych zdjęć osób zaginionych, która przyciąga uwagę odbiorcy, ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że osoba z komunikatu o zaginięciu to nie tylko zdjęcie. To człowiek, na którego czekają bliscy.

Czytaj dalej | ngo.pl

 

💰 Raport Fundacji EFC i Polskiej Rady Biznesu: Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny.

Jakie wyzwania stoją przed przedsiębiorcami, którzy chcą przekazywać swój majątek na cele społeczne? Jak zmienia się rozumienie i znaczenie filantropii?

Czytaj dalej | Agnieszka Sawczuk

 

👨‍🎨 Muzeum Narodowe stworzyło filtr na Instagramie, który „witkacyzuje” selfie

Muzeum Narodowe w Warszawie postawiło na oryginalną promocję wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”. Użytkownicy Instagrama mogą korzystać z filtru AR, który zmienia zwyczajne selfie w obrazy inspirowane sztuką wybitnego artysty.

Czytaj dalej | NowyMarketing

 

🌍 IPSOS na zlecenie Banku Światowego zapytał mieszkańców 34 państw o opinię na temat wpływu zmian klimatycznych na najbliższe otoczenie

35 procent badanych osób przewiduje, że będzie musiało zmienić miejsce zamieszkania z powodu zmian klimatycznych w ciągu najbliższych 25 lat. W Polsce 69 proc. badanych zakłada, że odczuje poważnie skutki kryzysu klimatycznego w ciągu dekady.

Czytaj dalej | IPSOS

 

🚬 Ogólnopolskie Badanie Nałogów twórców aplikacji Nałogometr zakończone!

W trwającym przez ostatnie trzy miesiące badaniu nałogów wzięło udział ponad 20 000 osób. Wyniki pomogą twórcom udoskonalać narzędzia wsparcia dla osób wychodzących z uzależnień. Jednym z nich jest bezpłatna aplikacja Nałogometr 2.0. Prace nad analizą uzyskanych danych już się rozpoczęły. Na stronie inicjatywy można zapisać się, by otrzymać raport przedpremierowo! Kilka miesięcy temu rozmawialiśmy z Maciejem Skorko, współtwórcą Nałogometru. Zapraszamy do wysłuchania wywiadu: Cyfrowe terapeutyki. Jak sztuczna inteligencja pomaga dbać o zdrowie?

Czytaj dalej | Badanie nałogów

 

💸 Google przekaże ponad 4,5 miliona złotych na program Business Unusual wspierający przedsiębiorczość społeczną. Fundacja Stocznia, która prowadzi program, rozpoczęła nabór.

Program Business Unusual przygotowała Fundacja Stocznia. Wyda na jego realicję grant od Google.org w wysokości 4.76 mln złotych. Celem przedsięwzięcia jest wzmocnienie świeżo-powstałych lub już istniejących w Polsce inicjatyw społecznych, które na różnych polach pomagają uchodźcom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 

Wsparcie kierowane jest w szczególności do tych inicjatyw, które wykorzystują narzędzia ekonomiczne do realizacji celów społecznych, ale także do wszystkich przedsięwzięć społecznych, które mają szansę trwale zmienić rzeczywistość. Fundacja Stocznia to eksperci w dziedzinie innowacji społecznych i cieszę się, że będą współpracować z innymi, aby przyspieszyć rozwój powstającego ekosystemu przedsiębiorczości społecznej w Polsce

– podkreśla Rowan Barnett, dyrektor Google.org w regionie EMEA.

Organizacje chcące przystąpić do programu Business Unusual, mogą zgłaszać się na stronie do 31 października 2022.

Czytaj dalej | Google Polska

 

✨ Co nowego na blogu Sektor 3.0?

Skoro mowa o prasówce, podrzucamy również listę świeżynek z naszego bloga. W ostatnich tygodniach przedstawiamy praktyczne narzędzia, zastanawiamy się nad rolą technologii w kryzysie klimatycznym i podrzucamy praktyczne wskazówki nt. budowania partnerstw międzysektorowych, a konkretnie NGO i biznesu.

 

✉️ Newsletter Sektor 3.0 – dołącz po więcej newsów ze świata dobrych technologii

Dołącz do grona prawie 13 tys. czytelników i czytelniczek naszego newslettera. Dwa razy w miesiącu otrzymasz od nas garść starannie wybranych informacji, które pomogą Ci rozwijać organizację z pomocą technologi. W naszych wiadomościach znajdziesz m.in. linki do tekstów blogowych, zaproszenia na bezpłatne szkolenia i webinary oraz dedykowaną prasówkę.

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
AUTOR WPISU
  • Edukacja i praca
  • Komunikacja i marketing
  • Edukacja i praca
  • Sektor 3.0
  • Edukacja i praca
  • Edukacja i praca
NEWSLETTER
NEWSLETTER