Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Inwestujemy w nowe produkty i narzędzia wspierające transformację cyfrową

Fundusz Sektor 3.0 wspiera tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę tech for good. W ramach procesu inkubacji pomysłodawcy wezmą udział w trzymiesięcznym cyklu szkoleń i warsztatów produktowych, które pomogą im dopracować pomysł i stworzyć spójną koncepcję. Najlepsze zespoły mogą uzyskać do 120 000 PLN finansowania na dalszy rozwój oraz wsparcie mentorów.

Rekrutacja w edycji 2023/2024 została zakończona. 

1
Masz pomysł na rozwiązanie technologiczne
odpowiadające na potrzeby i problemy społeczne?
2
Reprezentujesz fundację lub stowarzyszenie
i realizujesz projekt w 2-5 osobowym zespole?
3
Szukasz wsparcia ekspertów i mentorów
którzy zweryfikują Twój koncept i pomogą dopracować Ci projekt lub usługę, aby była gotowa do wprowadzenia na rynek?
DLACZEGO WARTO?
Wsparcie merytoryczne doświadczonych trenerów i mentorów
Profesjonalne doradztwo specjalistów z zakresu UX i IT
Finansowanie nawet do 120 000 PLN na rozwój projektu
0
lat doświadczenia w prowadzeniu procesu inkubacji
0
dofinansowanych produktów cyfrowych
0
zespołów, które wzięły udział w inkubacji
HARMONOGRAM
8 X -3 XI 2023
Rekrutacja
Zbierzcie zespół od 2 do 5 osób, opiszcie swój projekt i wypełnijcie formularz rekrutacyjny! Zapoznamy się z Waszą aplikacją i wrócimy z informacją zwrotną do 10 listopada br.
17 XI 2024
Inauguracja Funduszu
Oficjalne otwarcie Funduszu oraz warsztat wprowadzający do inkubacji. Spotkanie odbędzie się 17 listopada o godz. 12:00 w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie. Podczas warsztatu poznacie projektantów UX – wolontariuszy, którzy będą z Wami pracować w procesie inkubacji. 
17 XI 2023 - 1 III 2024
Proces inkubacji
Zespoły pracują nad swoim rozwiązaniem pod okiem specjalistów z doświadczeniem w tworzeniu produktów cyfrowych. Spotkania inkubacyjne odbywają się online (na platformie Zoom).
1 III 2024
Finał
Gotowy projekt zaprezentujcie przed Komisją Ekspertów i przekonajcie ją, że Wasz pomysł jest wart nagrodzenia. Podczas finałowego spotkania w Warszawie oficjalnie zamkniemy proces inkubacji, a Komisja Ekspertów przyzna Laureatowi/tom finansowanie z puli 120 000 PLN.  
III - IX 2024
Realizacja projektu
Zostając Laureatem Funduszu Sektor 3.0 Wasza organizacja podpisuje umowę dotacji, co pozwala zacząć prace nad realizacją Waszego projektu.
III 2023
pusty na koniec
Present your completed project to the panel of experts and convince them that your idea is worthy of recognition.
POZNAJ MENTORÓW FUNDUSZU
KOMISJA EKSPERTÓW
Fundusz Sektor 3.0
Mówią o nas
Projekty, które rozwinęły się dzięki nam
miejsce na Twój projekt
Bądź na bieżąco
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Organizatorzy i partnerzy edycji 2023/24
Partner merytoryczny
Patronat honorowy
Partnerzy medialni
Partnerzy
Fundusz jest realizowany w ramach programu Sektor 3.0, przedsięwzięcia Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.Jego realizację powierzono specjalistom z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
FAQ

Aplikacje do Funduszu Sektor 3.0 można przesyłać do 3 listopada br. do końca dnia poprzez formularz.

Harmonogram inkubacji w edycji 2023/2024: 

17.11.2023 godz. 13:00 – Oficjalne otwarcie Funduszu w Warszawie 
2.12.2023 – Eksperymentowanie i narzędzia pracy badawczej 
16.12.2023 – Model biznesowy w projekcie społecznym 
13.01.2024 – Projektowanie ścieżek użytkowników 
27.01.2024 – Szkicowanie koncepcji 
03.02.2024 – Prototypowanie i praca ze wstępną koncepcją produktu 
10.02.2024 – Marketing w projekcie społecznym 

1.03.2024 – Finał Funduszu Sektor 3.0 w Warszawie 

Udział we wszystkich wyżej wymienionych spotkaniach dla zakwalifikowanych zespołów jest obowiązkowy.  W inkubacji odbędą się dodatkowe spotkania w następujących tematach:  

  • Własność intelektualna w projektach IT 
  • Wystąpienia publiczne – praca nad pitchem inwestorskim 

Terminy tych spotkań zależeć będą od procesu inkubacji, dlatego ustalone zostaną wraz z zakwalifikowanymi zespołami.  

Inauguracja oraz Finał Funduszu odbędą się na żywo w Warszawie. Proces inkubacji, a zatem wszystkie sobotnie spotkania inkubacyjne, konsultacje merytoryczne i warsztaty odbędą się w formule online. Zdalna współpraca realizowana będzie przy pomocy narzędzi takich jak Zoom, Miro i Slack. Szczegółowy sposób współpracy zostanie przedstawiony na pierwszym spotkaniu. 

Po zakończeniu procesu inkubacji zespoły przygotowują prezentacje i wystąpienia końcowe oraz wymaganą dokumentację projektową na Finał Funduszu. Materiały te zostaną przekazane do oceny Komisji Ekspertów. Następnie 1 marca 2024 r. podczas Finału Funduszu w Warszawie zespoły zaprezentują swoje rozwiązania w krótkim pitchu przed Komisją i odpowiedzą na jej pytania dodatkowe. 

Po zakończeniu wszystkich wystąpień Komisja na niejawnych obradach zdecyduje o tym, który zespół lub zespoły otrzymają finansowanie na dalszy rozwój projektu(ów). Przyznanie finansowania i ogłoszenie laureatów Funduszu odbędzie się bezpośrednio po obradach Komisji (tego samego dnia).   

W przypadku otrzymania finansowania, zespół jest zobowiązany do podpisania umowy dotacji. Finansowanie może być przekazywane laureatowi w transzach, a o kolejnych pulach decydować będzie udokumentowany postęp w realizacji projektu. 

Dotacja udzielona przez FRSI pochodzi ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji Rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. W związku z tym: zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów lub usług za środki Dotacji przysługuje zwrot podatku naliczonego, a nadto prawo do zastosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług do wysokości 0% przy świadczeniu usług nabywanych za środki Dotacji, jak również zwolnienie z tego podatku nieodpłatnie świadczonych usług i innych czynności, które uprzednio zostały sfinansowane ze środków Dotacji – w trybie i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 roku w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towaru lub usług (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 80, ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów 
i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1696, ze zm). 

W celu nabycia prawa do zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) Dotowany zobowiązany jest do zgłoszenia niniejszej umowy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. 

Uczestnikami Funduszu mogą być zespoły złożone z przedstawicieli organizacji społecznych lub zespoły mieszane tzn. przedstawiciele fundacji bądź stowarzyszenia realizujący projekt w partnerstwie z firmami bądź freelancerami z branży technologicznej. W przypadku tego drugiego scenariusza, liderem projektu jest zawsze organizacja społeczna. Jeśli zespół mieszany zostanie laureatem, finansowanie zostanie przekazane na konto bankowe organizacji społecznej. Zespoły mogą liczyć od 2 do maksymalnie 5 osób. 

Udział w Funduszu Sektor 3.0 jest bezpłatny dla wszystkich zakwalifikowanych uczestników.

Nie, nie możesz, chyba że swój projekt realizujesz w partnerstwie z organizacją pozarządową.. Pamiętaj jednak, że to organizacja, w przypadku wyróżnienia, otrzyma finansowanie na rozwój projektu. 

W ramach współpracy z Landingi.com każda z organizacji biorących udział w inkubacji otrzyma pakiet bezpłatnej subskrypcji konta na Landingach na okres 6 miesięcy (liczony od początku inkubacji).  

Poszukujemy projektantek i projektantów UX do Funduszu Sektor 3.0 w edycji 2023/2024, którzy w ramach wolontariatu wezmą udział w procesie inkubacji i pomogą zespołom w projektowaniu optymalnego rozwiązania odpowiadającego na potrzeby i problemy społeczne. Do inkubacji przyjmujemy 10 zespołów. Do każdego zespołu dobierzemy dwie osoby (dzięki temu praca z zespołem jest mniej obciążająca i możecie wymieniać się wiedzą między sobą). 

Wypełnij formularz zgłoszeniowy do 25 października 2023 r. (do końca dnia).

O przyjęciu do programu damy Ci znać mailowo do 3 listopada 2023 r.

Więcej informacji o tym, co czeka Cię na wolontariacie UX otrzymasz tutaj.

Karolina Walecka

Project Manager
karolina.walecka@frsi.org.pl

Paweł Nowak

Sektor 3.0

Od 2008 roku specjalizuje się w analizie, specyfikowaniu, badaniach i projektowaniu produktów i usług cyfrowych, od małych aplikacji mobilnych, po duże systemy informatyczne. Z jego usług korzystają start-upy, organizacje pozarządowe oraz dojrzałe firmy z Polski, Europy Zachodniej oraz Skandynawii. Od 2016 roku rozwija działalność badawczo-projektową pod marką „Nowy”. Wspólnie z zespołem doświadczonych specjalistów z obszaru badań społecznych, projektowania produktów i usług oraz informatyki, realizuje projekty systemów oraz aplikacji, jak również, prowadzi badania użyteczności oraz analizy istniejących systemów, w celu ich późniejszego usprawnienia. Pomysłodawca i główny koordynator konferencji WUD Silesia (World Usability Day Silesia), którą tworzy od 2010 roku.

Katarzyna Drożdżal

Sektor 3.0

Badaczka i projektantka. Zarządza agencją badawczą Selkie, której jest współzałożycielką. Od 2007 roku zajmuje się badaniami, od 2014 roku koncentruje się na projektach związanych z tworzeniem i rozwojem produktów cyfrowych. Współorganizuję międzynarodową konferencję World Usability Day Silesia. Jest wykładowczynią na studiach podyplomowych User Experience Design (Uniwersytet SWPS) oraz E-marketing (WSE / Uniwersytet SWPS). Pasjonuje się cyberpsychologią, psychologią narracyjna, psychologią osobowości i psychologią społeczną. W swoich badaniach szczególną uwagę poświęca kierunkom związanym z procesami samoregulacji użytkowników produktów cyfrowych. 

Agata Nowak

Sektor 3.0

Artystka i badaczka doświadczeń użytkowników. Trenerka, wykładowczyni, ekspertka User Experience na Uniwersytecie SWPS w Katowicach (kierunek UX Design). Od 2011 roku kierowniczka artystyczna i jedna z głównych koordynatorek międzynarodowego wydarzenia edukacyjnego WUD Silesia. Ukończyła psychologię oraz transdyscyplinarne studia artystyczne w Wyższej Szkole Sztuki i Designu w Genewie. Współtwórczyni i liderka wielu projektów partycypacyjnych realizowanych przy współpracy z organizacjami pozarządowymi na Śląsku. Swoje poszukiwania projektowe i artystyczne rozwija poruszając się pomiędzy metodyką projektowania spekulatywnego, psychoanalizą a nurtem głębokiej ekologii. Rozwija swoją twórczość rzeźbiarską i ceramiczną pod nazwą MORFIKA. @morfika_ceramika

Bartosz Narzelski

Wtem

Jako Head of Product & Design rozwija venture builder Digital Ocean Ventures, pracując nad konceptami na pograniczu fintechu i ecommerce, a nawet gamingu. Prócz pracy z zespołami biznesowymi trenuje ze studentami SWPS / School of Ideas metody zespołowego wytwarzania innowacji.

Wcześniej współprowadzący cykliczne warsztaty Product Discovery Practitioner – o metodzie badań i eksperymentacji nad pomysłami binzesowymi. Przez ponad 2,5 roku jako CX Manager rozwijał produkty i usługi testując nowe modele biznesowe w startup-house dla firmy farmaceutycznej. Współpracował w wielu multidyscyplinarnych zespołach: w agencjach reklamowych, butikach strategicznych, domach badawczych i projektowych, softwarehousach, ale też w fundacjach czy w sektorze publicznym.

Prywatnie tata, fan Lego i alternatywnych form edukacji.

Paulina Wójtowicz

Social Movers Hub

Przedsiębiorczyni i innowatorka społeczna. Od ponad 12 lat, z sukcesem tworzy projekty i rozkręca startupy pozytywnego wpływu. Za swoje inicjatywy otrzymała kilka nagród, w tym biznesową nagrodę Laur Magellana za przedsiębiorcze prowadzenie fundacji.

Dwie prowadzone przez nią organizacje osiągnęły milionowe przychody już w 2. i 3. roku działalności, bez korzystania z grantów. Głównie dzięki współpracy z biznesem oraz wdrażaniu innowacji i mechanizmów marketingu online.
Wierzy, że nowe technologie pomagają zmieniać świat na lepsze, kiedy tylko są właściwie wykorzystywane. Dlatego w 2018 roku uruchomiła Fundację Hearty, której misją jest edukacja przyszłości oraz łączenie światów – dzieci i młodzieży z ludźmi biznesu i nowych technologii. W tym samym roku stworzyła Social Movers Hub – miejsce wspierające liderów w budowaniu opłacalnych organizacji i startupów pozytywnego wpływu.

Adam Liwiński

Na co dzień, zgodnie z wykształceniem, zarządza projektami. Przez blisko dekadę związany z TEDxWarsaw. To przy tym wydarzeniu wyczulił się na znaczenie komunikacji międzyludzkiej. I tej w formie występów publicznych i w ramach codziennej pracy. Chętnie dzieli się własnymi doświadczeniami przygotowując mówców indywidualnie i w ramach warsztatów. Pomógł stworzyć pitche m.in. uczestnikom PwC Startup Collider, Startup Weekend Warsaw czy Warsaw Booster.

Aleksandra Maciejewicz

LAWMORE

Prawniczka, rzeczniczka patentowa i współzałożycielka kancelarii LAWMORE, która od 2013 r. wspiera start-up’y i inwestorów. Specjalizuje się w komercjalizacji własności intelektualnej i obsłudze prawnej innowacyjnych rozwiązań, w szczególności z zakresu computer science oraz health care. Wykładowczyni, mentorka, autorka bloga Prawodlanaukowca.pl oraz psycholożka w in spe.

Marcin Trzeszczyński

Studio Head

Pasjonat świetnego designu, z bogatym doświadczeniem w projektowaniu graficznym, Web i UX Designie. Rozwijał i projektował produkty digitalowe oraz rozwiązania e-commerce m.in. dla: Play, Orange, Neonet, Sygnity, Early Stage czy Santander Bank. Prowadzi szkolenia i warsztaty z UX Designu oraz projektowania w Figmie: dla SDA, Stacja.IT, Sages, Sektor 3.0. Ostatnio, w wolnym czasie projektuje pro bono aplikację mobilną dla Fundacji Santander oraz wspiera UXowo startup z branży MedTech. Prywatnie uwielbia komiksy, bulteriery oraz dobrą kuchnię, należy także do grupy wyznawców Najgorszych Filmów Świata.

Anna Bielak-Dworska
Fundacja Stajnia

Założycielka Fundacji Stajnia, przedsiębiorczyni, projektantka, edukatorka. Ekspertka Instytutu Biznesu Rodzinnego w obszarze Zrównoważonego Rozwoju i regeneracji. Od ponad 10-lat działa na pograniczu sektorów biznesowego, samorządowego i od 2017 roku pozarządowego. Jej zainteresowania i kompetencje skoncentrowane są wokoło obszarów tematycznych tj. przywództwo i facylitacja dla zrównoważonego rozwoju oraz regeneracji, design thinking, service design, projektowanie inkluzywne i partycypacyjne, budowanie wartościowych społeczności.

Współautorka i realizatorka licznych programów rozwojowych i edukacyjnych, w tym m.in. „Akademia Liderów Społecznych” czy laboratorium rewitalizacji „ReviLAB”. Jest autorką i liderem merytorycznym międzynarodowej konferencji i warsztatów service design sprint „Co-design your P(a)lace oraz programu edukacyjno-projektowego dla młodych profesjonalistów Co-design Your Place i Summer Volunteer Programme.

Mentorka The Industry Mentoring Program na London College of Communication, University of the Arts in London oraz WUD Silesia. Współautorka publikacji „Co-design Your Place. How to use service design in regeneration”, „Design, research and education in architecture. Vol. 5, New and renewed urban spaces”.

Absolwentka Regenerators Academy oraz u.lab: Leading From the Emerging Future realizowanego przez MIT.

Sławomir Molenda
Roche

Projektant oraz badacz UX związany z branżą IT od ponad 15 lat. Pasjonat neuronauk, filozofii oraz etycznego rozwoju narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Aktualnie w firmie Roche lider zespołu UX wspierający projektowanie produktów cyfrowych w domenie Science & Research.

Anna Jadwiga Orzech
Láska nebeská

Zajmuje się promocją dobrych idei w Internecie. Strateżka i trenerka komunikacji. Dyrektorka komunikacji Fundacji WOŚP na urlopie wychowawczym. W Fundacji WOŚP zajmowała się przede wszystkim szeroko pojętą komunikacją w Internecie, fundraisingiem online, nowymi technologiami. #GirlBoss agencji Láska nebeská, gdzie współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 13 nagród w konkursie Złote Spinacze, 3 nagród Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.

Mirosław Czyżewski

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności

Najlepiej czuję się w rozmowie. W sferze zawodowej dotyczą one głównie projektowania i wdrażania rozwiązań wzmacniających organizacje pozarządowe. Zajmuję się tym od 1999 roku. Organizowałem szkolenia dla osób działających w trzecim sektorze, a także wizyty studyjne dla zagranicznych partnerów zainteresowanych doświadczeniem polskich organizacji. Miałem zaszczyt wspierać Fundację Habitat for Humanity Poland działającą na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych osób niezamożnych oraz pracować w zespole przygotowującym osoby doświadczające przemocy psychicznej do podjęcia pracy. W 2008 roku dołączyłem do zespołu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, w której – wraz z Partnerami Fundacji – odpowiadam za przygotowanie i monitorowanie programów edukacyjnych skierowanych do społeczności lokalnych. Ich profesjonalne przygotowanie wymaga dialogu, wymiany perspektyw. I to w moich rozmowach lubię najbardziej. 

Jacek Królikowski

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego

Prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, specjalizuje się w metodologii szkoleń i zarządzania projektami. Od 2008 roku kierował działaniami szkoleniowymi realizowanymi przez FRSI w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Ma doświadczenie pracy w instytucjach publicznych (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli) i organizacjach pozarządowych (Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej). Jako ekspert Rady Europy uczestniczył w programach realizowanych przez tę organizację w latach 1995 – 2005, głównie na Bałkanach. Od 2005 działał jako niezależny ekspert, świadcząc usługi w zakresie analiz i badań społecznych, opracowywania projektów, szkoleń i zarządzania projektami dla firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych. W latach 2006 – 2008 zarządzał dużymi projektami szkoleniowymi realizowanymi przez UNDP i Delegację Komisji Europejskiej dla służby cywilnej.

Bartosz Borowiec

Deloitte Digital

Senior Design Manager @ Deloitte Digital CE

Patrycja Walencik

Zendesk

Zawodowo skupiona na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu wartości użytkownikom Zendesk – jednego z najpopularniejszych systemów SaaS w zakresie obslugi klienta. Poprzednio związana z telekomunikacją i innowacyjnym dla tej branży produktem – Orange Flex. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu produktów cyfrowych przekłada na współpracę z firmami oraz NGO-sami, gdzie realizuje się jako wykładowczyni, konsultanta oraz mentorka. Wolny czas przeznacza na poszukiwanie doświadczeń, którymi dzieli się na swoim Instagramie.

Newsletter
Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.