FUNDUSZ

FUNDUSZ SEKTORA 3.0
Inwestujemy w nowe produkty i narzędzia wspierające transformację cyfrową

Fundusz Sektor 3.0 wspiera tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę tech for good. W ramach procesu inkubacji pomysłodawcy wezmą udział w trzymiesięcznym cyklu szkoleń i warsztatów produktowych, które pomogą im dopracować pomysł i stworzyć spójną koncepcję. Najlepsze zespoły mogą uzyskać do 100 000 PLN finansowania na dalszy rozwój oraz wsparcie mentorów.

Masz pomysł na rozwiązanie technologiczne odpowiadające na potrzeby i problemy społeczne? Reprezentujesz fundację lub stowarzyszenie i realizujesz projekt w 2-5 osobowym zespole? Działasz niezależnie lub przy wsparciu niezależnych specjalistów i firm technologicznych? Zgłoś się do Funduszu Sektor 3.0!

Rejestracja do Funduszu w edycji 2022/2023 została zakończona.

PROJEKTY, KTÓRE ROZWINĘŁY SIĘ DZIĘKI NAM

uepik_org

DLACZEGO WARTO?

Wsparcie merytoryczne doświadczonych trenerów i mentorów
Profesjonalne doradztwo specjalistów z zakresu
UX i IT
Finansowanie nawet do 100 000 PLN
na rozwój projektu

HARMONOGRAM

Rekrutacja
X - XI 2022
Zbierz zespół od 2 do 5 osób, opisz swój projekt i wypełnij formularz rekrutacyjny! Zapoznamy się z Twoją aplikacją i wrócimy z informacją zwrotną. Nabór trwa do 8.11 br.
Proces inkubacji
XII 2022 - II 2023
Pracuj nad swoim rozwiązaniem pod okiem specjalistów z doświadczeniem w tworzeniu produktów online.
FINAŁ
III 2023
Gotowy projekt zaprezentuj przed komisją ekspertów i przekonaj ją, że Twój pomysł jest wart nagrodzenia.
realizacja projektu
III - IX 2023
Otrzymaj nawet 100 000 PLN dofinansowania na realizację swojego projektu i rozwijaj go przy wsparciu mentorów.

Poznaj Mentorów Funduszu

Pawel-Nowak
Paweł Nowak

Sektor 3.0

Agata_Nowak
Agata Nowak

Sektor 3.0

Patrycja Walencik
Patrycja Walencik

Zendesk Sell

Migon Adrian
Adrian Migoń

Youth Business Poland

Wojtowicz_Paulina
Paulina Wójtowicz

Social Movers Hub

Piotr Legowski
Piotr Łęgowski

Ringier Axel Springer Polska

Iza Slomska
Iza Słomska

Rock The Code

Michał Kacprowicz
Michał Kacprowicz

Rock The Code

KOMISJA EKSPERTÓW

SEKTOR 3.0 FUNDUSZ KOMISJA EKSPERTÓW Mirek Czyżewski Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
Mirosław Czyżewski

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności

Kasia Krolak
Katarzyna Królak-Wyszyńska

Innovatika

Krolikowski Jacek
Jacek Królikowski

Fundacja Rozwoju
Społeczeństwa Informacyjnego

SEKTOR 3.0 FUNDUSZ KOMISJA EKSPERTÓW Bartosz Borowiec Deloitte Digital
Bartosz Borowiec

Deloitte Digital

O Nas

0
lat doświadczenia w prowadzeniu procesu inkubacji
0
wypracowanych produktów cyfrowych
0
zespołów, które wzięły udział w inkubacji
Wsparcie w Funduszu Sektor 3.0 trwa jeszcze długo po samej inkubacji - uważam to za jego największa wartość. Fundusz to nie tylko dawka wiedzy. To ludzie, którzy spędzili w swoich dziedzinach długie lata i doradzają jak coś zrobić z praktycznego punktu widzenia.
Piotr Przybylski, RedDrop
Fundusz Sektor 3.0 pozwala wyjść z chaosu tworzenia nowego przedsięwzięcia/startupu - systematyzuje dotychczasowe pomysły, osiągnięcia i pozwala zaplanować kolejne kroki przy bardzo dużym i kompleksowym wsparciu specjalistów i społeczności Funduszu. Udział pomógł mi nie tylko w pracy nad pomysłem, ale zmienił moje podejście do zarządzania procesami w organizacji.
Agnieszka Łuczak, NANA
Nasz projekt dostał się do procesu inkubacyjnego w Funduszu Sektor 3.0 (...). Dowiedzieliśmy się dużo bardzo praktycznych rzeczy, spotkaliśmy inspirujących, fantastycznych ludzi. (...) Mamy nadzieję, że to tak naprawdę początek tej niezwykłej współpracy.
Anna Żurawska, Fundacja Kultury Bez Barier
Previous
Next

PARTNERZY EDYCJI 2022/2023

Partner Merytoryczny
Patron Medialny
PARTNERZY
Landingi
lawmore_logoHD
Rock the code
cropped-Social-Movers_logo_finalne-04-2048x802
Tech to rescue
LOGOcale1000px-920x335
Fundusz jest realizowany w ramach programu Sektor 3.0, przedsięwzięcia Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Jego realizację powierzono specjalistom z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

FAQ

Harmonogram spotkań inkubacyjnych w edycji 2022/2023:

25.11.2022 – Spotkanie organizacyjno-wdrożeniowe
3.12.2022 – Eksperymentowanie i propozycja wartości
17.12.2022 – Model społeczno-biznesowy
07.01.2023 – Ścieżka użytkownika
21.01.2023 – Szkicowanie koncepcji
04.02.2023 – Budowanie marki
11.02.2023 – Finansowanie projektów

Udział we wszystkich wyżej wymienionych spotkaniach dla zakwalifikowanych zespołów jest obowiązkowy.  W inkubacji odbędą się dodatkowe spotkania w następujących tematach: 

  • Własność intelektualna w projektach IT
  • Wystąpienia publiczne

Terminy tych spotkań zależeć będą od procesu inkubacji, dlatego terminy ustalone zostaną wraz z zakwalifikowanymi zespołami. 

Proces inkubacji, a zatem wszystkie sobotnie spotkania inkubacyjne, konsultacje merytoryczne czy warsztaty odbywają się w formule online. Zdalna współpraca realizowana będzie przy pomocy narzędzi takich jak Zoom, Miro czy Slack. Szczegółowy sposób współpracy zostanie przedstawiony na spotkaniu organizacyjnym.

Po zakończeniu procesu inkubacji zespoły przygotowują prezentacje i wystąpienia końcowe oraz wymaganą dokumentację projektową na Finał Funduszu. Materiały te zostaną przekazane do oceny Komisji Ekspertów. Następnie na początku marca 2023 r. zespoły zaprezentują swoje rozwiązania w krótkim pitchu przed Komisją i odpowiedzą na jej pytania dodatkowe.

Następnie Komisja na niejawnych obradach zdecyduje o tym, który zespół lub zespoły otrzymają finansowanie na dalszy rozwój projektu(ów). Informacja o laureacie/tach zostanie przekazana do wiadomości publicznej, w tym inkubowanych zespołów w ramach transmisji na żywo na Facebooku Sektora 3.0.

W przypadku otrzymania finansowania, zespół jest zobowiązany do podpisania umowy dotacji. Finansowanie może być przekazywane laureatowi w transzach, a o kolejnych pulach decydować będzie udokumentowany postęp w realizacji projektu.

Dotacja udzielona przez FRSI pochodzi ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji Rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. W związku z tym: zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów lub usług za środki Dotacji przysługuje zwrot podatku naliczonego, a nadto prawo do zastosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług do wysokości 0% przy świadczeniu usług nabywanych za środki Dotacji, jak również zwolnienie z tego podatku nieodpłatnie świadczonych usług i innych czynności, które uprzednio zostały sfinansowane ze środków Dotacji – w trybie i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 roku w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towaru lub usług (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 80, ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów
i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1696, ze zm).

W celu nabycia prawa do zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) Dotowany zobowiązany jest do zgłoszenia niniejszej umowy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

Uczestnikami Funduszu mogą być zespoły złożone z przedstawicieli organizacji społecznych lub zespoły mieszane tzn. przedstawiciele fundacji bądź stowarzyszenia realizujący projekt w partnerstwie z firmami bądź freelancerami z branży technologicznej. W przypadku tego drugiego scenariusza, liderem projektu jest zawsze organizacja społeczna. Jeśli zespół mieszany zostanie laureatem, finansowanie zostanie przekazane na konto bankowe organizacji społecznej. Zespoły mogą liczyć od 2 do maksymalnie 5 osób.

Udział w Funduszu Sektor 3.0 jest bezpłatny dla wszystkich zakwalifikowanych uczestników.

Nie, nie możesz, chyba że swój projekt realizujesz w partnerstwie z organizacją społeczną tj. fundacją lub stowarzyszeniem. Pamiętaj jednak, że to organizacja w przypadku wyróżnienia otrzyma finansowanie na rozwój projektu.

W ramach współpracy z Landingi.com każda z organizacji biorących udział w inkubacji otrzyma pakiet bezpłatnej subskrypcji konta na Landingach na okres 6 miesięcy (liczony od początku inkubacji). Zespół Landingów przeprowadzi dla wszystkich ogólne spotkanie wdrożeniowe z obsługi i optymalizacji stron na Landingi.com oraz konsultacje indywidualne dla każdego z zespołów.

MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Karolina Walecka

Project Manager
karolina.walecka@frsi.org.pl

Paweł Nowak

Od 2008 roku specjalizuje się w analizie, specyfikowaniu, badaniach i projektowaniu produktów i usług cyfrowych, od małych aplikacji mobilnych, po duże systemy informatyczne. Z jego usług korzystają start-upy, organizacje pozarządowe oraz dojrzałe firmy z Polski, Europy Zachodniej oraz Skandynawii. Od 2016 roku rozwija działalność badawczo-projektową pod marką „Nowy”. Wspólnie z zespołem doświadczonych specjalistów z obszaru badań społecznych, projektowania produktów i usług oraz informatyki, realizuje projekty systemów oraz aplikacji, jak również, prowadzi badania użyteczności oraz analizy istniejących systemów, w celu ich późniejszego usprawnienia. Pomysłodawca i główny koordynator konferencji WUD Silesia (World Usability Day Silesia), którą tworzy od 2010 roku.

Katarzyna Drożdżal

Badaczka i projektant UX. Jest psychologiem z ponad 10-letnim doświadczeniem. Od początku swojej kariery zajmuje się badaniami, w ostatnich latach skoncentrowana na obszarach UX i Service Design. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt projektów związanych z produktami i usługami cyfrowymi.

Agata Nowak

Badaczka UX i projektant usług związana z branżą IT od ponad 8 lat. Specjalizuje się w badaniach etnograficznych oraz podejściu projektowym Service Design i metodach Design Thinking. Z wykształcenia psycholog i magister sztuk wizualnych, obecnie prowadzi badania doktorskie w obszarze kulturoznawstwa.

Bartosz Narzelski

Wtem

Jako Head of Product & Design rozwija venture builder Digital Ocean Ventures, pracując nad konceptami na pograniczu fintechu i  ecommerce, a nawet gamingu. Prócz pracy z zespołami biznesowymi trenuje ze studentami SWPS / School of Ideas metody zespołowego wytwarzania innowacji.

Wcześniej współprowadzący cykliczne warsztaty Product Discovery Practitioner – o metodzie badań i eksperymentacji nad pomysłami binzesowymi. Przez ponad 2,5 roku jako CX Manager rozwijał produkty i usługi testując nowe modele biznesowe w startup-house dla firmy farmaceutycznej. Współpracował w wielu multidyscyplinarnych zespołach: w agencjach reklamowych, butikach strategicznych, domach badawczych i projektowych, softwarehousach, ale też w fundacjach czy w sektorze publicznym.

Prywatnie tata, fan Lego i alternatywnych form edukacji.

Patrycja Walencik

Zendesk Sell

Product Manager w Zendesk Sell. Zawodowo skupiona na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu wartości użytkownikom Zendesk Sell – jednego z najpopularniejszych systemów CRM dla sprzedaży na świecie. Poprzednio związana z telekomunikacją i innowacyjnym dla tej branży produktem – Orange Flex. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu produktów cyfrowych przekłada na współpracę z firmami oraz NGO-sami, gdzie realizuje się jako konsultanta oraz mentorka. Wolny czas poświęca na poszukiwaniu nowych doświadczeń, szczególnie w obszarze win oraz motoryzacji, którymi dzieli się na swoim Instagramie.

Adrian Migoń

Youth Business Poland

Można go nazwać “ojcem” wielu znaczących projektów biznesowych, z których skorzystało już ponad 1000 firm. Jest przedsiębiorcą społecznym i ekspertem z zakresu przedsiębiorczości i mentoringu. Od 2008 roku wspiera początkujących przedsiębiorców w rozwoju ich firm poprzez działalność Fundacji Inkubator Technologiczny (FIT) i program Mentoringowy Youth Business Poland (YBP). Prowadzi warsztaty i wykłady na temat przedsiębiorczości i rozwoju firmy. Jest też doradcą, mentorem i członkiem jury wielu inicjatyw skierowanych dla początkujących przedsiębiorców i startupów.

Paulina Wójtowicz

Social Movers Hub

Przedsiębiorczyni i innowatorka społeczna. Od ponad 12 lat, z sukcesem tworzy projekty i rozkręca startupy pozytywnego wpływu. Za swoje inicjatywy otrzymała kilka nagród, w tym biznesową nagrodę Laur Magellana za przedsiębiorcze prowadzenie fundacji.

Dwie prowadzone przez nią organizacje osiągnęły milionowe przychody już w 2. i 3. roku działalności, bez korzystania z grantów. Głównie dzięki współpracy z biznesem oraz wdrażaniu innowacji i mechanizmów marketingu online.
Wierzy, że nowe technologie pomagają zmieniać świat na lepsze, kiedy tylko są właściwie wykorzystywane. Dlatego w 2018 roku uruchomiła Fundację Hearty, której misją jest edukacja przyszłości oraz łączenie światów – dzieci i młodzieży z ludźmi biznesu i nowych technologii. W tym samym roku stworzyła Social Movers Hub – miejsce wspierające liderów w budowaniu opłacalnych organizacji i startupów pozytywnego wpływu.

Adam Liwiński

Na co dzień, zgodnie z wykształceniem, zarządza projektami. Przez blisko dekadę związany z TEDxWarsaw. To przy tym wydarzeniu wyczulił się na znaczenie komunikacji międzyludzkiej. I tej w formie występów publicznych i w ramach codziennej pracy. Chętnie dzieli się własnymi doświadczeniami przygotowując mówców indywidualnie i w ramach warsztatów. Pomógł stworzyć pitche m.in. uczestnikom PwC Startup Collider, Startup Weekend Warsaw czy Warsaw Booster.

Piotr Łęgowski

Ringier Axel Springer Polska

Head of Digital Media Campus w Ringier Axel Springer Polska. Ekspert w dziedzinie zarządzania treścią, strategii cyfrowej, marketingu internetowego, reklamy internetowej, mediów społecznościowych i nauczania tych zagadnień. Ponad 13 lat doświadczenia w wydawnictwach cyfrowych i ponad 25 lat w mediach. Twórca studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS w dziedzinie mediów cyfrowych Digital Media. Doświadczony dziennikarz pracujący dla ogólnopolskiej sieci radiowej RMF FM, Polskiego Radia w Białymstoku i Krakowie oraz innych, zdobywał także doświadczenie w amerykańskiej stacji radiowej W.A.C.E 730 AM w Chicopee w Massachusets.

Aleksandra Maciejewicz

LAWMORE

Prawniczka, rzeczniczka patentowa i współzałożycielka kancelarii LAWMORE, która od 2013 r. wspiera start-up’y i inwestorów. Specjalizuje się w komercjalizacji własności intelektualnej i obsłudze prawnej innowacyjnych rozwiązań, w szczególności z zakresu computer science oraz health care. Wykładowczyni, mentorka, autorka bloga Prawodlanaukowca.pl oraz psycholożka w in spe.

Robert Skowron

Landingi

COO (Dyrektor Operacyjny) w firmie Landingi, platformie do tworzenia landing page’y. Ma ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał m.in. jako kierownik, a następnie dyrektor marketingu i sprzedaży w branży e-commerce.

W firmie Landingi odpowiada za koordynowanie procesów sprzedażowych, marketingowych, operacyjnych i HR. Jest także liderem zespołu usługowego, który dla klientów Landingi
realizuje m.in. usługi graficzne. Ponadto, jest odpowiedzialny za opiekę nad kluczowymi klientami i konsulting biznesowy w obszarze wykorzystania landing page’y. Prowadzi także wykłady i warsztaty lead generation.

Ukończył informatykę na Politechnice Śląskiej. Zdobytą wiedzę wykorzystuje w kontakcie z nowoczesnymi technologiami, analizie procesów oraz rozmowach z klientem biznesowym.
Prywatnie ceni sobie życie rodzinne. Wolny czas stara się spędzać aktywnie – gra w squasha, pływa, jeździ rowerem i biega. Lubi kino oraz słucha rocka.

Marcin Trzeszczyński

Studio Head

Przez 12 lat “dowoził” jako Project Manager największe projekty IT w T-Mobile (i parę mniejszych). Potem znudziło go komunikowanie się z użytkownikami – zaczął ich badać jako UX Designer. Od ponad 10 lat stara ulepszyć świat, odkrywając w nim doświadczenia niebanalne. Miał przyjemność współpracować m.in. z: Play, Eurocash, Accenture, Ferrero Rosche, Grupa Żywiec, Nivea, Orange, Best CS, Organitheka, Grow Strong, Neonet, Groszek, Łąki Łan, Kaliber 44, Sygnity, Scensei. Szkoli młodych UXów w Software Developer Academy.

Bartłomiej Michalski

Knips

W dzień Lead Engineer | Big Data Architect | Senior Software Developer | Wielki Integrator w startupie Knips, w nocy śpi (jak mu córka pozwoli). Prawie 13 lat doświadczenia komercyjnego w zakresie wytwarzania oprogramowania w różnych technologiach oraz domenach, również w takich, w których nikt nie chciał pracować. Obecnie współtworzy rozwiązanie Big Data w chmurze Google Cloud Platform. Redaktor serwisu Devenv.pl. Współtwórca podcast DevCast. Prelegent oraz organizator licznych wydarzeń min: Współorganizator Wakacyjnych Praktyk w Future Processing, WUD Silesia, Gliwice Software BarCamp oraz prowadzący przedmiot na Politechnice Śląskiej „Tworzenie Oprogramowania w Zmiennym Środowisku Biznesowym”.

Iza Słomska

Rock The Code

Product Managerka oraz UX Designerka. Przez blisko dekadę związana z Pomorskim Parkiem Naukowo – Technologicznym Gdynia, gdzie m.in. wspierała innowacyjne firmy w rozwoju działalności, a także była współodpowiedzialna za wdrażanie oraz użyteczność dwóch dużych platform informatycznych. Absolwentka Uniwersytetu SWPS na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych User Experience Design/Product Design. Od połowy 2022 zaangażowana w rozwój Rock The Code – startupu wprowadzającego rewolucję na rynek szkoleń w branży IT. W swojej pracy stara się kierować minimalizmem i prostotą. Jest przekonana, że projektowanie funkcjonalnych, dostępnych i przyjaznych dla użytkownika produktów jest jednym z fundamentów udanego biznesu.

Michał Kacprowicz

Rock The Code

Co-Founder i CEO w Rock The Code – firmie skupiającej się na edukacji w sektorze IT i wprowadzającej na rynek innowacyjne podejście do nauki programowania. Z rynkiem IT związany od ponad 13 lat. Współtworzył system obsługi inwestorów zagranicznych Województwa Pomorskiego, Invest in Pomerania, gdzie doradzał globalnym liderom rynku IT w obszarze lokowania centrów developerskich w Trójmieście. Przez wiele lat Business Developmet Director, a obecnie Partner w firmie technologicznej Speednet. Ma bogate doświadczenie w kształtowaniu relacji biznesowych zarówno w obszarze dużych korporacji, jak i innowacyjnych startupów. Działa na rynku polskim, a także na rynkach zagranicznych. Posiada bogate doświadczenie związane ze sprzedażą, komunikacją biznesową, marketingiem i employer brandingiem, Wykładowca na trójmiejskich uczelniach, doradca i konsultant w obszarze sprzedaży, budowania relacji i marki. Entuzjasta partnerskiego podejścia do biznesu, długofalowych relacji, otwartej komunikacji oraz innowacji w sferze edukacji i wymiany wiedzy.

Grzegorz Miecznikowski

Ekspert LinkedIn, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji, optymalizacji sprzedaży i rozwoju biznesu. Mentor biznesowy. Od 7 lat uznawany za jedną z najbardziej inspirujących osób w polskiej branży interaktywnej. Łącznie przeszkolił już ponad 10000 osób ze sprzedaży i marketingu. Prowadzi cykliczne webinary i live’y, jest autorem kilku e-booków oraz kilkuset artykułów eksperckich. Po godzinach zajmuje się aktywizmem. Z organizacjami pozarzadowymi związany jest od czasów liceum. Działa na rzecz praw człowieka, głownie osób LGBTQIA+, kobiet
oraz na rzecz promocji kultury i edukacji. Jest współautorem poradnika dla mediów i polityków „Jak pisać i mówić o osobach LGBT+”, pomysłodawcą i  spółzałożycielem Kolektywu 4 Non Straights, Chóru Niemęskiego i cyklu wydarzeń Queerowisko, które odbywają się m.in. w Warszawie i Lublinie.

NEWSLETTER
NEWSLETTER