Fundusz Sektor 3.0 wspiera tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę tech for good. W ramach procesu inkubacji pomysłodawcy wezmą udział w trzymiesięcznym cyklu szkoleń i warsztatów produktowych, które pomogą im dopracować pomysł i stworzyć spójną koncepcję. Najlepsze zespoły mogą uzyskać do 150 000 PLN finansowania na dalszy rozwój oraz wsparcie mentorów.
Rejestracja w edycji 2024/2025 została zakończona.
Agata Nowak
- Sektor 3.0
Artystka i badaczka doświadczeń użytkowników. Trenerka, wykładowczyni, ekspertka User Experience na Uniwersytecie SWPS w Katowicach (kierunek UX Design). Od 2011 roku kierowniczka artystyczna i jedna z głównych koordynatorek międzynarodowego wydarzenia edukacyjnego WUD Silesia. Ukończyła psychologię oraz transdyscyplinarne studia artystyczne w Wyższej Szkole Sztuki i Designu w Genewie. Współtwórczyni i liderka wielu projektów partycypacyjnych realizowanych przy współpracy z organizacjami pozarządowymi na Śląsku. Swoje poszukiwania projektowe i artystyczne rozwija poruszając się pomiędzy metodyką projektowania spekulatywnego, psychoanalizą a nurtem głębokiej ekologii. Rozwija swoją twórczość rzeźbiarską i ceramiczną pod nazwą MORFIKA. @morfika_ceramika
Paweł Nowak
- Sektor 3.0
Od 2008 roku specjalizuje się w analizie, specyfikowaniu, badaniach i projektowaniu produktów i usług cyfrowych, od małych aplikacji mobilnych, po duże systemy informatyczne. Z jego usług korzystają start-upy, organizacje pozarządowe oraz dojrzałe firmy z Polski, Europy Zachodniej oraz Skandynawii. Od 2016 roku rozwija działalność badawczo-projektową pod marką „Nowy”. Wspólnie z zespołem doświadczonych specjalistów z obszaru badań społecznych, projektowania produktów i usług oraz informatyki, realizuje projekty systemów oraz aplikacji, jak również, prowadzi badania użyteczności oraz analizy istniejących systemów, w celu ich późniejszego usprawnienia. Pomysłodawca i główny koordynator konferencji WUD Silesia (World Usability Day Silesia), którą tworzy od 2010 roku.
Katarzyna Drożdżal
- Sektor 3.0
Badaczka i projektantka. Zarządza agencją badawczą Selkie, której jest współzałożycielką. Od 2007 roku zajmuje się badaniami, od 2014 roku koncentruje się na projektach związanych z tworzeniem i rozwojem produktów cyfrowych. Współorganizuję międzynarodową konferencję World Usability Day Silesia. Jest wykładowczynią na studiach podyplomowych User Experience Design (Uniwersytet SWPS) oraz E-marketing (WSE / Uniwersytet SWPS). Pasjonuje się cyberpsychologią, psychologią narracyjna, psychologią osobowości i psychologią społeczną. W swoich badaniach szczególną uwagę poświęca kierunkom związanym z procesami samoregulacji użytkowników produktów cyfrowych.
Bartosz Narzelski
- Digital Ocean Ventures
Jako Head of Product & Design rozwija venture builder Digital Ocean Ventures, pracując nad konceptami na pograniczu fintechu i ecommerce, a nawet gamingu. Prócz pracy z zespołami biznesowymi trenuje ze studentami SWPS / School of Ideas metody zespołowego wytwarzania innowacji.
Wcześniej współprowadzący cykliczne warsztaty Product Discovery Practitioner – o metodzie badań i eksperymentacji nad pomysłami binzesowymi. Przez ponad 2,5 roku jako CX Manager rozwijał produkty i usługi testując nowe modele biznesowe w startup-house dla firmy farmaceutycznej. Współpracował w wielu multidyscyplinarnych zespołach: w agencjach reklamowych, butikach strategicznych, domach badawczych i projektowych, softwarehousach, ale też w fundacjach czy w sektorze publicznym.
Prywatnie tata, fan Lego i alternatywnych form edukacji.
Anna Jadwiga Orzech
- Láska nebeská
Zajmuje się promocją dobrych idei w Internecie. Strateżka i trenerka komunikacji. Dyrektorka komunikacji Fundacji WOŚP na urlopie wychowawczym. W Fundacji WOŚP zajmowała się przede wszystkim szeroko pojętą komunikacją w Internecie, fundraisingiem online, nowymi technologiami. #GirlBoss agencji Láska nebeská, gdzie współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 13 nagród w konkursie Złote Spinacze, 3 nagród Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.
Adam Liwiński
- Fundacja Seriatim
Na co dzień, zgodnie z wykształceniem, zarządza projektami. Przez blisko dekadę związany z TEDxWarsaw. To przy tym wydarzeniu wyczulił się na znaczenie komunikacji międzyludzkiej. I tej w formie występów publicznych i w ramach codziennej pracy. Chętnie dzieli się własnymi doświadczeniami przygotowując mówców indywidualnie i w ramach warsztatów. Pomógł stworzyć pitche m.in. uczestnikom PwC Startup Collider, Startup Weekend Warsaw czy Warsaw Booster.
Aleksandra Maciejewicz
- LAWMORE
Prawniczka, rzeczniczka patentowa i współzałożycielka kancelarii LAWMORE, która od 2013 r. wspiera start-up’y i inwestorów. Specjalizuje się w komercjalizacji własności intelektualnej i obsłudze prawnej innowacyjnych rozwiązań, w szczególności z zakresu computer science oraz health care. Wykładowczyni, mentorka, autorka bloga Prawodlanaukowca.pl oraz psycholożka w in spe.
Sławomir Molenda
- Roche
Projektant oraz badacz UX związany z branżą IT od ponad 15 lat. Pasjonat neuronauk, filozofii oraz etycznego rozwoju narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Aktualnie w firmie Roche lider zespołu UX wspierający projektowanie produktów cyfrowych w domenie Science & Research.
Anna Bielak-Dworska
- Fundacja Stajnia
Założycielka Fundacji Stajnia, przedsiębiorczyni, projektantka, edukatorka. Ekspertka Instytutu Biznesu Rodzinnego w obszarze Zrównoważonego Rozwoju i regeneracji. Od ponad 10-lat działa na pograniczu sektorów biznesowego, samorządowego i od 2017 roku pozarządowego. Jej zainteresowania i kompetencje skoncentrowane są wokoło obszarów tematycznych tj. przywództwo i facylitacja dla zrównoważonego rozwoju oraz regeneracji, design thinking, service design, projektowanie inkluzywne i partycypacyjne, budowanie wartościowych społeczności. Współautorka i realizatorka licznych programów rozwojowych i edukacyjnych, w tym m.in. „Akademia Liderów Społecznych” czy laboratorium rewitalizacji „ReviLAB”. Absolwentka Regenerators Academy oraz u.lab: Leading From the Emerging Future realizowanego przez MIT.
Jakub Jedliński
- Startup Hub Poland
Marketer, który zawodowo zajmuje się komercjalizacją pomysłów, tworząc z nich atrakcyjne modele biznesowe. W przeszłości pracował dla Bosch-Siemens, m.in. w globalnym dziale innowacji, dla europejskich marek energetycznych innogy i E.ON, jako wewnętrzny konsultant wdrożeniowy, szef operacji w zespole carsharingu, oraz manager obszaru elektromobilności w Polsce. Obecnie jest wewnętrznym konsultantem ds. komercjalizacji innowacji w Budimex S.A. Często bywa trenerem i mentorem w programach akceleracyjnych. Jest licencjonowanym członkiem brytyjskiego Chartered Institute of Marketing. Ukończył studia marketingu w Wlk. Brytanii, posiada dyplom CIM Postgraduate, a obecnie studiuje na kierunku Doctor of Business Administration Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.
Van Anh Dam
- edukatorka przedsiębiorczości społecznej
Vân Anh Đàm współtworzyła organizacje i projekty edukacji cyfrowej w Polsce i na świecie (Europa, Azja, Australia). Współtworzyła szkołę kodowania Kids Code Fun, Fundację Girls Code Fun, Centralny Dom Technologiczny w Warszawie oraz Koding Next w Dżakarcie. Prowadziła i wspierała zespoły, które pomogły ponad 100 000 osobom zdobyć umiejętności technologiczne lub lepiej zrozumieć społeczny, ekonomiczny i polityczny wpływ technologii. Wspierała programy przedsiębiorczości pozytywnego wpływu i zarządzała inicjatywami społecznymi jako International Director w globalnej grupie INCO. W swojej pracy łączy odpowiedzialną przedsiębiorczość, edukację technologiczną, działania społeczne i doświadczenie liderskie.
Mirosław Czyżewski
- Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
Najlepiej czuję się w rozmowie. W sferze zawodowej dotyczą one głównie projektowania i wdrażania rozwiązań wzmacniających organizacje pozarządowe. Zajmuję się tym od 1999 roku. Organizowałem szkolenia dla osób działających w trzecim sektorze, a także wizyty studyjne dla zagranicznych partnerów zainteresowanych doświadczeniem polskich organizacji. Miałem zaszczyt wspierać Fundację Habitat for Humanity Poland działającą na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych osób niezamożnych oraz pracować w zespole przygotowującym osoby doświadczające przemocy psychicznej do podjęcia pracy. W 2008 roku dołączyłem do zespołu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, w której – wraz z Partnerami Fundacji – odpowiadam za przygotowanie i monitorowanie programów edukacyjnych skierowanych do społeczności lokalnych. Ich profesjonalne przygotowanie wymaga dialogu, wymiany perspektyw. I to w moich rozmowach lubię najbardziej.
Jacek Królikowski
- Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, specjalizuje się w metodologii szkoleń i zarządzania projektami. Od 2008 roku kierował działaniami szkoleniowymi realizowanymi przez FRSI w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Ma doświadczenie pracy w instytucjach publicznych (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli) i organizacjach pozarządowych (Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej). Jako ekspert Rady Europy uczestniczył w programach realizowanych przez tę organizację w latach 1995 – 2005, głównie na Bałkanach. Od 2005 działał jako niezależny ekspert, świadcząc usługi w zakresie analiz i badań społecznych, opracowywania projektów, szkoleń i zarządzania projektami dla firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych. W latach 2006 – 2008 zarządzał dużymi projektami szkoleniowymi realizowanymi przez UNDP i Delegację Komisji Europejskiej dla służby cywilnej.
Patrycja Walencik
- Zendesk
Zawodowo skupiona na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu wartości użytkownikom Zendesk – jednego z najpopularniejszych systemów SaaS w zakresie obslugi klienta. Poprzednio związana z telekomunikacją i innowacyjnym dla tej branży produktem – Orange Flex. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu produktów cyfrowych przekłada na współpracę z firmami oraz NGO-sami, gdzie realizuje się jako wykładowczyni, konsultanta oraz mentorka. Wolny czas przeznacza na poszukiwanie doświadczeń, którymi dzieli się na swoim Instagramie.
dr Magdalena Andrejczuk
- mBank
Dyrektorka Departamentu Zrównoważonych Finansów Bankowości Korporacyjnej w mBanku. Od 17 lat związana z tematem zrównoważonego rozwoju i ESG, swoje doświadczenie zdobywała w Allegro, Agorze i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Uczestniczy w pracach EU Platform on Sustainable Finance przy Komisji Europejskiej oraz Komitecie Sterującym Climate Positive UN Global Compact. Wykłada na studiach podyplomowych, m.in. SGH, SGGW, ALK i PW. Członkini Panelu Pozytywnych Postaci w ramach inicjatywy Startupy Pozytywnego Wpływu przy Akademii Leona Koźmińskiego. Obroniła doktorat z ekonomii i finansów na temat startupów i ich ekosystemu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Nasz projekt dostał się do procesu inkubacyjnego w Funduszu Sektor 3.0 (…). Dowiedzieliśmy się dużo bardzo praktycznych rzeczy, spotkaliśmy inspirujących, fantastycznych ludzi. (…) Mamy nadzieję, że to tak naprawdę początek tej niezwykłej współpracy.
Fundusz Sektor 3.0 pozwala wyjść z chaosu tworzenia nowego przedsięwzięcia/startupu – systematyzuje dotychczasowe pomysły, osiągnięcia i pozwala zaplanować kolejne kroki przy bardzo dużym i kompleksowym wsparciu specjalistów i społeczności Funduszu. Udział pomógł mi nie tylko w pracy nad pomysłem, ale zmienił moje podejście do zarządzania procesami w organizacji.
Wsparcie w Funduszu Sektor 3.0 trwa jeszcze długo po samej inkubacji – uważam to za jego największa wartość. Fundusz to nie tylko dawka wiedzy. To ludzie, którzy spędzili w swoich dziedzinach długie lata i doradzają jak coś zrobić z praktycznego punktu widzenia.
1. Do kiedy można aplikować do Funduszu Sektor 3.0 w edycji 2024/2025?
Aplikacje do Funduszu Sektor 3.0 można przesyłać do 3 listopada br. do końca dnia poprzez formularz.
2. Jaki jest dokładny harmonogram procesu inkubacji w edycji 2024/2025?
25.11.2024 r. (poniedziałek) godz. 11:00-17:00 – Inauguracja Funduszu Sektor 3.0 w Google for Startups Campus Warsaw, przy Pl. Konesera 10 w Warszawie
07.12.2024 r. (sobota) Eksperymentowanie i propozycja wartości (online)
14.12.2024 r. (sobota) Model biznesowy w projekcie społecznym (online)
11.01.2025 r. (sobota) Mapowianie ścieżek użytkowników (online)
25.01.2025 r. (sobota) Szkicowanie koncepcji (online)
08.02.2025 r. (sobota) Prototypowanie i praca z wstępną koncepcją produktu (online)
15.02.2025 r. (sobota) Sprzedaż i pozyskiwanie klientów
22.02.2025 r. (sobota) Komunikacja i promocja w projekcie społecznym (online)
14.03.2025 r. (piątek) Finał Funduszu Sektor 3.0 w Warszawie (szczegóły tego wydarzenia zostaną przekazane Zespołom Projektowym w grudniu 2024 r.).
Udział we wszystkich wyżej wymienionych spotkaniach dla zakwalifikowanych zespołów jest obowiązkowy. W inkubacji odbędą się dodatkowe spotkania w następujących tematach:
- Własność intelektualna w projektach IT
- Wystąpienia publiczne – praca nad pitchem inwestorskim
Terminy tych spotkań zależeć będą od procesu inkubacji, dlatego ustalone zostaną wraz z zakwalifikowanymi zespołami.
3. W jakim trybie odbywają się spotkania w ramach inkubacji?
Inauguracja oraz Finał Funduszu odbędą się na żywo w Warszawie. Proces inkubacji, a zatem wszystkie sobotnie spotkania inkubacyjne, konsultacje merytoryczne i warsztaty odbędą się w formule online. Zdalna współpraca realizowana będzie przy pomocy narzędzi takich jak Zoom, Miro i Slack. Szczegółowy sposób współpracy zostanie przedstawiony na pierwszym spotkaniu.
4. Jak wygląda Finał Funduszu?
Po zakończeniu procesu inkubacji zespoły przygotowują prezentacje i wystąpienia końcowe oraz wymaganą dokumentację projektową na Finał Funduszu. Materiały te zostaną przekazane do oceny Komisji Ekspertów. Następnie 14 marca 2025 r. podczas Finału Funduszu w Warszawie zespoły zaprezentują swoje rozwiązania w krótkim pitchu przed Komisją i odpowiedzą na jej pytania dodatkowe.
Po zakończeniu wszystkich wystąpień Komisja na niejawnych obradach zdecyduje o tym, który zespół lub zespoły otrzymają finansowanie na dalszy rozwój projektu(ów). Przyznanie finansowania i ogłoszenie laureatów Funduszu odbędzie się bezpośrednio po obradach Komisji (tego samego dnia).
5. Jak wyglądają kwestie formalne związane z otrzymaniem finansowania?
W przypadku otrzymania finansowania, zespół jest zobowiązany do podpisania umowy dotacji. Finansowanie może być przekazywane laureatowi w transzach, a o kolejnych pulach decydować będzie udokumentowany postęp w realizacji projektu.
Dotacja udzielona przez FRSI pochodzi ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji Rządu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. W związku z tym: zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów lub usług za środki Dotacji przysługuje zwrot podatku naliczonego, a nadto prawo do zastosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług do wysokości 0% przy świadczeniu usług nabywanych za środki Dotacji, jak również zwolnienie z tego podatku nieodpłatnie świadczonych usług i innych czynności, które uprzednio zostały sfinansowane ze środków Dotacji – w trybie i na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 roku w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towaru lub usług (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 80, ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1696, ze zm).
W celu nabycia prawa do zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) Dotowany zobowiązany jest do zgłoszenia niniejszej umowy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
6. Kto może zgłosić się do Funduszu?
Uczestnikami Funduszu mogą być zespoły złożone z przedstawicieli organizacji społecznych lub zespoły mieszane tzn. przedstawiciele fundacji bądź stowarzyszenia realizujący projekt w partnerstwie z firmami bądź freelancerami z branży technologicznej. W przypadku tego drugiego scenariusza, liderem projektu jest zawsze organizacja społeczna. Jeśli zespół mieszany zostanie laureatem, finansowanie zostanie przekazane na konto bankowe organizacji społecznej. Zespoły mogą liczyć od 2 do maksymalnie 5 osób.
7. Czy udział w Funduszu jest płatny?
Udział w Funduszu Sektor 3.0 jest bezpłatny dla wszystkich zakwalifikowanych uczestników.
8. Reprezentuję firmę/mam działalność gospodarczą i pomysł na innowacyjne rozwiązanie. Czy mogę zgłosić się do Funduszu?
Nie, nie możesz, chyba że swój projekt realizujesz w partnerstwie z organizacją pozarządową. Pamiętaj jednak, że to organizacja, w przypadku wyróżnienia, otrzyma finansowanie na rozwój projektu.
9. Jakie wsparcie otrzymają zespoły od firmy Landingi.com?
W ramach współpracy z Landingi.com każda z organizacji biorących udział w inkubacji otrzyma pakiet bezpłatnej subskrypcji konta na Landingach na okres 6 miesięcy (liczony od początku inkubacji).
10. Jak mogę zostać projektentem/tką UX i wesprzeć zespoły w inkubacji?
Poszukujemy projektantek i projektantów UX do Funduszu Sektor 3.0 w edycji 2024/2025, którzy w ramach wolontariatu wezmą udział w procesie inkubacji i pomogą zespołom w projektowaniu optymalnego rozwiązania odpowiadającego na potrzeby i problemy społeczne. Do inkubacji przyjmujemy 10 zespołów. Do każdego zespołu dobierzemy dwie osoby (dzięki temu praca z zespołem jest mniej obciążająca i możecie wymieniać się wiedzą między sobą).
Wypełnij formularz zgłoszeniowy do 25 października 2024 r. (do końca dnia).
O przyjęciu do programu damy Ci znać mailowo do 3 listopada 2024 r.
Więcej informacji o tym, co czeka Cię na wolontariacie UX otrzymasz tutaj.
11. Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Karolina Walecka
Project Manager
karolina.walecka@frsi.org.pl