Logo Sektor 3.0
BLOG

Niezależne radio naszych czasów. Czego szukamy w podcastach?

Spis treści

To zdecydowanie czas podcastów. Niektóre z nich mogą liczyć odsłuchania w setkach tysięcy, cały czas powstają nowe, a niektórzy twórcy z mediów „tradycyjnych” także stawiają na tę formę. Jak podcasty wypadają na tle radia? Co jest najważniejsze w ich tworzeniu? I wreszcie z jakich narzędzi wsparcia można korzystać?

Samotny kowboj eteru

Dariusz Bugalski jest dziennikarzem, pisarzem i wykładowcą. Jego głos znamy przede wszystkim z radiowej Trójki, z którą rozstał się, by zadebiutować w nowej internetowej formule. Spotkaliśmy się podczas Festiwalu Sektor 3.0, żeby porozmawiać o zaufaniu, jego nowej drodze i tym czy podcasty są radiem nowych czasów.

Ważnym wątkiem naszej rozmowy jest na pewno przejście z radia do obecności praktycznie czysto internetowej. Nie słowa na antenie w czasie rzeczywistym, a swoiste „radio on demand”. Jak powiedział nam Dariusz Bugalski, było to powiedzenie „sprawdzam” i zderzenie mitu radiowej Trójki z faktyczną merytoryką.

Podcast Dariusza Bugalskiego nosi nazwę „K3”. Sam autor opisuje go, jako „podcast o dobrym życiu” co jest doskonałym opisem zawartości i jednocześnie bardzo pojemnym workiem, w którym można zmieścić różne treści. 

Sam autor pisze o nim jako o misji, którą jest tworzenie społeczności. A ta internetowa społeczność ma podjąć próbę sprostania wyzwaniom kryzysu: niepewności, chaosowi, lękowi. Dariusz Bugalski wychodzi naprzeciw tym próbom i przeciwstawia im: empatię, zaufanie oraz poszukiwanie pozytywnych rozwiązań.

 

Patronite, społeczność patronów

Nie bez znaczenia jest też forma wsparcia, finansowania i budowania podcastu. Dzięki platformie Patronite może powstawać jeden odcinek podcastu tygodniowo. To kolejny znak czasów, gdzie zamiast abonamentu radiowo-telewizyjnego mamy wybraną kwotę, którą możemy przeznaczyć na wsparcie treści, które są dla nas ważne.

W zależności od progu wsparcia patroni i patronki otrzymują w zamian: zapowiedź audio, udział w zamkniętej grupie fb, możliwość przesyłania pytań, propozycje lektur i filmów, czy wyjątkową playlistę. Patronite angażuje bezpośrednio konkretne osoby, pomimo tego że podcast jest dostępny dla wszystkich za darmo. To duży kredyt zaufania ze strony patronów i patronek. To równie ważny wątek, który poruszamy w naszej rozmowie.

Patronite Dariusza Bugalskiego możecie znaleźć TUTAJ.

Spis treści:

  • 00:18 Podcasty to radio na żądanie. Czy całkowicie wyprą radio tradycyjne?
  • 01:10 Czy radio może dać nam coś czego nie da podcast?
  • 01:53 Podcast równa się możliwość wyboru?
  • 02:41 Czy własna ścieżka była trudną decyzją?
  • 03:25 Co jest najważniejsze kiedy przygotowujemy podcast
  • 04:35 Patronite – dużo daje, ale także dużo wymaga?
  • 06:41 Jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla rozmówców?
  • 09:54 Czy w dzisiejszych czasach można pozwolić sobie na publiczne błędy?
  • 10:26 Co ułatwia zaufanie?

 


Przeczytaj także:

 

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
AUTOR WPISU
PRZECZYTAJ TAKŻE
PRZECZYTAJ TAKŻE
  • Edukacja i praca
  • Komunikacja i marketing
  • Edukacja i praca
  • Sektor 3.0
  • Edukacja i praca
  • Edukacja i praca
NEWSLETTER
NEWSLETTER