Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Airtable: przyjazna baza danych z funkcją formularzy online i automatyzacji

Airtable dla początkujących – zarządzanie bazami danych i automatyzacje
Jeśli zdarzyło ci się kiedykolwiek stworzyć formularz online albo jeśli przechowujesz dane w arkuszach kalkulacyjnych – Airtable to narzędzie, które ci się spodoba. W dzisiejszym artykule opowiem, czym jest Airtable i pokażę automatyzację, która pobierze dane z formularza, zapisze je w bazie, a potem zrealizuje wysyłkę e-maili. Możesz wykorzystać ją do organizacji wydarzeń, prowadzenia ewaluacji, zbierania zapisów na newsletter oraz wielu innych zadań.
Spis treści

Czym jest Airtable i jakie ma główne funkcje?

Airtable to nowoczesne narzędzie do zarządzania danymi, które łączy funkcje tradycyjnej bazy danych z elastycznością arkusza kalkulacyjnego. Dzięki Airtable możesz tworzyć bazy danych (również takie, które przechowują załączniki), formularze online oraz automatyzacje, które ułatwiają codzienną pracę. Jeśli korzystasz z Formularzy Google albo Excela, żeby gromadzić jakieś dane, a potem je przetwarzać, Airtable może ci się spodobać!

Automatyzacja krok po kroku z pomocą Airtable

W nagraniu pokażę ci, w jaki sposób krok po kroku zbudować automatyzację, która zrealizuje następujący proces:

  1. Użytkownik wypełnia formularz online.
  2. Dane z formularza trafiają do bazy danych w Airtable.
  3. Airtable wysyła automatyczny e-mail z podziękowaniem za wypełnienie formularza.
  4. Po trzech dniach od wypełnienia formularza użytkownik otrzymuje kolejny e-mail.

Tę automatyzację możesz wykorzystać np. do:

  • zbierania zapisów na newsletter,
  • organizacji wydarzeń,
  • prowadzenia ewaluacji,
  • realizacji e-mailowego kursu e-learningowego,
  • a także wielu innych zadań związanych z automatyczną wysyłką e-maili.

Do zbudowania automatyzacji wykorzystamy narzędzia:

  • Airtable – formularz online i bazę danych;
  • Gmail – skrzynkę e-mailową.

Airtable – oglądnij wideo poradnik krok po kroku

Airtable we współpracy z innymi narzędziami – integracje i zaawansowane funkcje

Aby tworzyć bardziej zaawansowane procesy automatyzacyjne, możesz integrować Airtable z innymi narzędziami, np. z Make lub Zapier. Na przykład: możesz za pomocą Airtable zebrać dane od uczestników projektu i zapisać je w bazie, a potem część z tych danych przesłać do Make, aby przygotować raport w Dokumentach Google i wysłać go mailem.

Airtable – narzędzie do zarządzania bazami danych. Podsumowanie

Jeśli pracujesz z danymi, Airtable może być dla ciebie bardzo pomocnym narzędziem! W artykule i nagraniu przedstawiłam tylko wycinek jego możliwości. Zachęcam cię do dalszego zgłębiania tajników Airtable. A może już masz pomysł na to, w jakich zadaniach Airtable może cię wesprzeć? Daj nam znać!

Przeczytaj także:

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: