Wraz z przyrostem internetowych treści można mnożyć pytania dotyczące twórców, contentu i odbiorców. Z perspektywy tych, co tworzą na pewno, można mówić o odpowiedzialności, z kolei patrząc ze strony zawartości z pewnością, ważna jest jakość. A na co uwagę zwraca odbiorca? Na pewno w odbiorze treści kieruje się swoimi potrzebami.
Influencer = autorytet?
W trakcie Festiwalu Sektor 3.0 Building Trust rozmawialiśmy z Olą Polak z Fundacji Platforma Innowacji, którą pytaliśmy o influencerów, odbiorców treści internetowych i produkty cyfrowe. Osoby o dużej liczbie odbiorców nadal cieszą się popularnością w sieci i bywają postrzegane jako autorytety. Ola Polak zwraca uwagę, że nie trzeba być wszechwiedzącym, a wystarczy być specjalistą w jednej wąskiej dziedzinie i ciekawie o niej opowiadać. Podobnie nie każdy content w sieci musi być poważny, czasem dzięki lekkiej formie zyskuje popularność i jest łatwiej przyswajalny.
Co nowego w cyfrowym świecie
By stworzyć coś nowego, przede wszystkim warto przyglądać się odbiorcom. To ich potrzeby powinny być kompasem, to one powinny wskazywać nam kierunek, w którym warto pójść. Można jako nowość zaprezentować na przykład wycieczki i zwiedzanie niedostępnych miejsc.
VR z Notre-Damew roli głównej może być dobrym przykładem, katedra pozostaje zamknięta, a wirtualna rzeczywistość daje przecież lepsze możliwości zwiedzania i podróży (nawet w czasie). O tym i innych wątkach rozmawialiśmy w trakcie Festiwalu Sektor 3.0 z Olą Polak. Zapraszamy do obejrzenia naszej rozmowy.
Z rozmowy z Olą Polak dowiesz się:
- 00:15 Czy influencerzy nadal są istotni w szerokiej komunikacji?
- 02:26 Czy za tworzeniem w sieci idzie odpowiedzialność?
- 03:43Czym powinien kierować się twórca treści internetowych?
- 05:45Czy w internecie powstaje jeszcze coś nowego? Czy wszystko już było?
- 08:25 Czy kluczem do tworzenia produktów cyfrowych i treści są potrzeby odbiorców?
- 11:20 Co w Twojej pracy ułatwia zaufanie?
Przeczytaj także: