Jak zdalnie zorganizować międzynarodową konferencję online – rozmowa z Pauliną Milewską

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Przygotowanie i przeprowadzenie konferencji zdalnie to tylko połowa sukcesu. Druga, mniej widoczna to praca osób, które często po raz pierwszy przenosiły fizyczne spotkanie do sieci. Jeśli obawiasz się wyzwań takich jak problemy techniczne to, co powiesz na organizację bankietu i koncertu online?

Transformacja cyfrowa w Twojej skrzynce

Paulina Milewska, koordynatorka konferencji bibliotek uniwersytetów medycznych Eahil 2020 opowiada nam, jak udało się jej zespołowi przenieść do sieci płatną i międzynarodową konferencję, której do tej pory ważnym elementem była podróż do nowego kraju i miasta. Przez 3 dni przeprowadzili kilkanaście sesji, kilkadziesiąt wystąpień oraz wydarzenia integracyjne takie jak kolacje i koncerty dla uczestników. Wykorzystali do tego Zoom, Microsoft Teams, Padlet i Discord, o których usłyszycie więcej w rozmowie.

Z rozmowy z Pauliną Milewską dowiesz się:

  • 01:30​ – Czym jest i jak działa konferencja bibliotek medycznych EAHIL?
  • 05:35​ – O tym, jak wyglądała zmiana organizacji konferencji stacjonarnej w zdalną?
  • 08:15​ – O przenoszeniu formatów konferencyjnych od sieci?
  • 10:21​ – Jak wykorzystać funkcje w Zoom do integracji uczestników i uczestniczek?
  • 12:20​ – Jak organizować zdalnie bankiet, koncert, wycieczki po mieście podczas konferencji?
  • 14:42​ – O wykorzystaniu tablic wirtualnych takich jak Padlet w organizacji konferencji?
  • 16:41​ – O wyzwaniach organizacji konferencji płatnej w otwartych narzędziach?
  • 17:15​ – Jak wykorzystać Discord do animacji dyskusji podczas konferencji?
  • 22:00​ – O koordynacji wydarzenia ze stacjonarnego centrum dowodzenia?
  • 23:15​ – Co radzi organizatorom i organizatorkom podobnych wydarzeń?

Więcej informacji o konferencji znajdziecie tutaj eahil2020.com  – ze względu na międzynarodowy charakter wydarzenia strona jest anglojęzyczna. Poniżej możecie zobaczyć przykład wirtualnego pakietu konferencyjnego z wykorzystaniem narzędzia Padlet.

Paulina Milewska – specjalistka ds. promocji, animatorka czytelnictwa, bibliotekarka, miejska rowerzystka. Autorka licznych artykułów (ponad 50 tekstów fachowych i naukowych), prelegentka na ponad 30 konferencjach ogólnopolskich, trenerka prowadząca warsztaty dla pracowników bibliotek różnego typu.

Obecnie pracuje w Centrum Informacyjno-Bibliotecznym UM w Łodzi jako spec. ds. marketingu oraz w organizacji pozarządowej – członkini zarządu Fundacji Fenomen, koordynatorka projektów z zakresu kultury. Pomysłodawczyni i realizatorka kampanii Odjazdowy Bibliotekarz (od 2010 r.), Bicycool Library (od 2012 r.), Fenomenalna Biblioteka (od 2016 r.). Od 2020 r. członkini Stowarzyszenia Labib.


Przeczytaj także:

 

Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz z ich pomocą rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektor 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy! 🙂

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
AUTOR WPISU
PRZECZYTAJ TAKŻE
PRZECZYTAJ TAKŻE
  • Komunikacja
  • Technologie
  • Praca zdalna
  • Edukacja
  • Edukacja
  • Narzędzia
NEWSLETTER
NEWSLETTER
NEWSLETTER