Jak zostać nauczycielem na YouTube – rozmowa z Dawidem Łasińskim, Panem Belfrem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Od pomysłu, przez budowanie marki osobistej, dobrych relacji z widzami, aż po naukę płynącą z wiecznego eksperymentowania i nieczytania zbyt wielu raportów. Pan Belfer opowiada o tym, co się przydaje, a co nie w byciu nauczycielem w sieci.

Dawid odwiedził kilka tygodni temu pierwszy w pełni odbywający się online zjazd Mobilnych Doradców. Opowiadał tam, jak krok po kroku, podejść do planowania swojej obecności w sieci, jak nie zainwestować za wiele w sprzęt i jak dobierać język komunikacji i kanały do różnych grup odbiorców. Jeszcze rok temu mogło to interesować głównie osoby bardzo zmotywowane do przeniesienia się ze szkoleniami do sieci. Dla nauczycieli był to zdecydowanie temat niszowy, dotyczący najczęściej tych, którzy i tak szkolą innych edukatorów.

Rok 2020 sprawił jednak, że każdy kto zajmuje się edukacją, szkolną czy dorosłych, musiał  przenieść się do sieci. Dla edukatorów i trenerów np. z organizacji społecznych, czy instytucji kultury, ograniczenia spotkań fizycznych okazały się równocześnie ogromnym wyzwaniem i niesamowitą okazją do zyskania zupełnie nowych odbiorców (lub widzów).

Z rosnącą ilością webinarów i szkoleń online przyspieszył również trend nauczycieli i trenerów influencerów. Ich działania wykraczają ponad prowadzenie lekcji i szkoleń online. Występują publicznie, współpracują z markami i często pomagają i doradzają innym, jak przenieść się do sieci i poszerzyć skalę swojego działania. Na własnej skórze od kilku lat sprawdza to Dawid Łasiński, z którym rozmawiałem o jego drodze do uczenia online oraz prognozach dla edukacji na przyszłość.

W rozmowie poruszamy następujące tematy:

  • Co robi Pan belfer w sieci? (01:02)
  • Marka osobista nauczyciela (02:35)
  • Dlaczego pewność jest ważna w byciu YouTuberem (03:12)
  • O komentowaniu edukacji publicznie i promowaniu dobrych idei (6:07)
  • Co ułatwia stanie się YouTuberem edukacyjnym (08:58)
  • Dlaczego technologia nie jest najważniejsza na start (09:34)
  • Dobieranie języka i stylu do odbiorców (09:57)
  • Poszukiwanie niszy, w której będziemy czuć się dobrze (11:57)
  • Narzędzia do streamowania (13:35)
  • Prognozy na nowe trendy w edukacji (17:22)
  • O budowaniu relacji i nowych produktów skierowanych do uczniów (19:15)
  • Inspiracje Pan Belfra, Pat Flynn i Michał Szafrański (24:41)
  • Edukacja jako najcenniejszy produkt (27:02)

Zapraszam do oglądania!

Dawid Łasiński

Dawid Łasiński: nauczyciel chemii w Zespole Szkół im Gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie. Od 2017 tworzy postać Pana Belfra – nauczyciela z Internetów. Prowadzi na żywo dostępne dla wszystkich wideolekcje z chemii, tworzy kanał na YouTube. Poza nauką chemii angażuje się w działania na rzecz nowoczesnej edukacji. Jest pasjonatem nowoczesnych technologii, filmu, fotografii i zastosowania VR i AR w edukacji. Członek grupy SuperbelfrzyRP, posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert – w marcu 2018 zaproszony, jako jeden z trzech najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce, przez Microsoft do udziału w międzynarodowej konferencji edukatorów „Educator Exchange” w Singapurze.

 

 


Przeczytaj także:

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
AUTOR WPISU
TAGI
×