Landing page z misją społeczną

Landing page z misją społeczną

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Jak stworzyć stronę, która zaangażuje odwiedzających, by wpłacili środki na zbiórkę, wzięli udział w kampanii społecznej albo zgłosili się do pomocy w organizacji non-profit? Czy landing page’e – proste strony zorientowane wokół jednego celu – mogą pomóc zebrać środki na dobroczynne działania?

Co zachęca odbiorców kampanii do kliknięcia „Zapisz się”?

Co sprawia, że odwiedzający czują się dostatecznie zaangażowani, by przeznaczyć środki na zbiórkę, zadeklarować udział w wydarzeniu albo wyrazić poparcie dla społecznego projektu? Historia, która ich zainspiruje? Konkretne korzyści? Wzbudzające emocje grafiki? A może coś jeszcze innego?

Porady nt. marketingu w twojej skrzynce

Przeczytaj wpis, w którym omówię kilka przykładów kampanii i landing page’y, przygotowanych dla takich kampanii jak:

  • zbiórki pieniężne,
  • promocja kampanii społecznych i świadomościowych,
  • promocja działań edukacyjnych,
  • promocja produktu ze społecznym rodowodem i misją.

Może zastosujesz jedną lub kilka z podanych wskazówek we własnej nadchodzącej akcji?

Dlaczego landing page?

Strona wspierająca zbiórkę środków Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę | www.fdds.pl/pomoz-new/

Landing page to prosta strona, na której zachęcasz odbiorców do podjęcia konkretnej akcji. Na przykład dzięki przyciskom płatności możesz dać możliwość wpłacania kwot na zbiórkę. A dzięki umieszczeniu formularza możesz zbierać dane osób zainteresowanych daną inicjatywą i dołączyć je do swojej bazy mailowej.

Czym możesz zachęcić odbiorców?

Istnieje kilka cech wspólnych dla stron, które służą do zbiórek pieniężnych lub promocji kampanii społecznych.

Przede wszystkim kampanie społeczne zawsze skupiają się na tym, by ich uczestnicy mieli świadomość, że akcja, którą podejmują, jest „dobra”. Jak możesz zadbać o przejrzystość kampanii i jej transparentność? Na przykład pokazując konkretnie, na co Twoja organizacja przeznacza otrzymywane dotacje.

Takie rozliczenia zamieszcza na stronie zachęcającej do przekazania jednego procenta podatku Portal OKO.Press.

Warto udostępnić na landing page’u komentarze osób, które już zdecydowały się wesprzeć Twoją akcję, są zadowolone z podjętej decyzji i teraz zachęcają do takiego samego kroku innych. W ten sposób łatwiej udowodnisz, że Twojej organizacji można zaufać i poprawisz swoją wiarygodność.

Postaw na jasne i precyzyjne komunikaty na przyciskach zachęcające do podjęcia akcji. Zamiast ogólnych haseł takich jak „okaż wsparcie”, „daj znać znajomym”, proponuj konkretne działania: „wpłać 50 zł”, „udostępnij na Twitterze”.

Pomyśl, jak możesz wzbudzić pozytywne emocje u odwiedzających landing page. Ciepłe i sympatyczne grafiki zawsze działają na plus – bo kto z nas nie kupi ciasteczek, żeby pomóc jeżykom takim jak na zdjęciu poniżej?

Strona kampanii społecznej Jeżyków | www.jezykiciastka.pl/najezonepomaganiem/

Jeśli zbierasz środki na sfinansowanie produktu, akcji albo szukasz inwestorów, może warto pokusić się o licznik pokazujący, ile czasu zostało do końca kampanii. Taki dodatek wzbudza poczucie pilności i ponagla do podjęcia decyzji.

Inny pomysł to pasek postępu, który zapełnia się w miarę zbierania środków i pokazuje, że każdy może wpłynąć na to, czy cel zostanie osiągnięty.

A skoro o zbieraniu środków mowa, możesz zmotywować do sfinansowania produktu oferując dodatki do produktu tym, którzy zdecydują się na najszybsze jego wsparcie. To popularny model np. w zbiórkach środków na wydania niszowych gier albo specjalistycznych książek i warto go zastosować, gdy masz powody przypuszczać, że jakaś grupa odbiorców już czeka na start zbiórki.

Fragment landing page’a zaprojektowanego przez dział usług Landingi dla Drago Entertainment | www.pages.landingi.com/design-dragoentertainment/

Jeśli Twój landing page przekona odwiedzających do podjęcia akcji, to jeszcze nie koniec interakcji. W następnej kolejności powinna się wyświetlić strona podziękowania. Tu warto dodać linki do social mediów i prośbę o udostępnienie informacji o Twojej kampanii, by zwiększyć szansę, że więcej osób o niej usłyszy. 

Pamiętaj, by ograniczać liczbę zbędnych linków zarówno na samym landing page’u, jak i na stronie podziękowania do minimum. Nie przytłocz odwiedzających liczbą próśb o udostępnienia i lajki.

Podsumowanie

Landing page’e mogą być jak najbardziej wykorzystywane do promocji kampanii społecznych i edukacyjnych. Pamiętaj, by projektując landing page skupić się na jednym, prostym do realizacji celu i jasno przedstawić zarówno ten cel, jak i korzyści dla odbiorców. 

Obowiązkowo pokaż przygotowany landing page komuś spoza Twojej organizacji, by sprawdzić, jakie fragmenty mogą budzić zastrzeżenia, które wcześniej nie przyszły Ci do głowy. W kampaniach społecznych lepiej dmuchać na zimne niż przez czysty przypadek doprowadzić do kryzysu wizerunkowego.

Ostatnia uwaga – skoro piszę o otwartości działań, to warto jeszcze, bym dodała, że wpis powstał we współpracy z Landingi, partnerem Funduszu Sektor 3.0. W naszej platformie dla marketerów możesz stworzyć i opublikować swój własny landing page na podstawie dostępnych szablonów i wykorzystać go w Twojej najbliższej kampanii. 

A tymczasem – mam nadzieję, że wpis zainspirował Cię do działania i życzę Ci powodzenia w prowadzeniu kolejnych kampanii marketingowych!

Przeczytaj także:

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
AUTOR WPISU
NEWSLETTER
NEWSLETTER
NEWSLETTER