Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

W Messengerze niedługo trafisz na reklamy

bitmap-1[1]
Poniższy tekst może stanowić swego rodzaju ostrzeżenie, dla osób przekonanych, że darmowe rozwiązania technologiczne są dane raz na zawsze. Należy wyzbyć się złudzeń, że cokolwiek otrzymujemy dzisiaj za darmo. Jeżeli nie płacisz pieniędzmi za jakieś rozwiązanie, to albo płacisz swoimi danymi albo możesz się spodziewać, że niedługo zobaczy reklamy w miejscu, w którym się nie spodziewałeś. Właśnie to niedługo może spotkać użytkowników Messengera.

Poniższy tekst może stanowić swego rodzaju ostrzeżenie, dla osób przekonanych, że darmowe rozwiązania technologiczne są dane raz na zawsze. Należy wyzbyć się złudzeń, że cokolwiek otrzymujemy dzisiaj za darmo. Jeżeli nie płacisz pieniędzmi za jakieś rozwiązanie, to albo płacisz swoimi danymi albo możesz się spodziewać, że niedługo zobaczy reklamy w miejscu, w którym się nie spodziewałeś. Właśnie to niedługo może spotkać użytkowników Messengera.

Facebook zapowiedział wdrożenie reklam globalnie (do tej pory testowane były na użytkownikach z Australii) w komunikatorze Messenger – drugim najpopularniejszym swoim produkcie. Z aplikacji do komunikowania się ze znajomymi każdego miesiąca korzysta ponad 1,2 miliarda osób. Nikt chyba nie sądził, że Mark Zuckerberg odpuści taki wielki kawałek tortu w branży reklamowej. Eksperci rynku reklamy podkreślają, że był to ruch, którego należało się spodziewać. W rozmowie z serwisem Wirtualne Media podkreślają, że miejsce reklamowe na Facebooku staje się dość mocno ograniczone. Należało zatem się spodziewać, że reklamy trafią na te platformy, które reklam jeszcze nie wyświetlają.

Warto w tym kontekście przypomnieć, że nie tak dawno temu byliśmy świadkami wprowadzenia reklam w trakcie wyświetlania materiałów wideo na głównej platformie – Facebooku.

Na szczęście na chwilę obecną nowe reklamy nie będą wyświetlały się bezpośrednio w naszych konwersacjach, a jedynie w menu głównym aplikacji, w miejscu, gdzie do tej pory znajdowała się zakładka “aktywni teraz”. Będą to dosyć duże materiały graficzne, które zgodnie z prawem zostaną odpowiednio oznaczone.

Reklamy będą mogły być wyświetlane także w poszczególnych oknach rozmowy. W tym przypadku będzie to jednak możliwe, gdy dana osoba już wcześniej rozpocznie konwersację z przedstawicielem wybranej firmy i ten będzie mógł przesłać ofertę sponsorowaną.

Informacja o wdrożeniu nowego planu ekspansji reklam została przekazana przez Stan Chudnovsky’ego głównego odpowiedzialnego za rozwój Messengera. Według jego zapewnień program będzie wdrażany systematycznie i do końca tego roku wszyscy użytkownicy będą narażeni na wyświetlanie treści reklamowych w popularnym komunikatorze.

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: