PL  |  EN

Przegląd profili organizacji, które potrafią angażować na Instagramie

 Dwa słowa, które większość osób kojarzy z Instagramem to: relacja i angażowanie. Jak połączyć te dwa elementy? Zobaczmy jak robią to najlepsze profile społecznościowe wśród polskich NGOsów.

Relacja

  1. W kontekście relacjonowania wydarzeń tu i teraz.
  2. Jako więź między twórcą, a użytkownikiem – Instagram to w tym momencie absolutny „wyjadacz” jeśli chodzi o zawężanie relacji z użytkownikami.

Angażowanie

  1. Czyli najczęstsze pytanie “Jak angażować odbiorców?” – Instagram jest pełen takich treści, co wiąże się z drugim znaczeniem dla mnie tego słowa, w przypadku Instagrama.
  2. Osoby, które tworzą angażujące treści na Instagram wiedzą, że to nie wystarczy “tylko wrzucić zdjęcie”. To cała masa zabiegów, planowania i tworzenia treści, które angażują twórcę czasowo.

Dzisiaj przyjrzymy się profilom, które działają w zakresie #nonprofilpl lub #ngopl w Polsce i na Instagamie! Czyli czas na mały przegląd profili organizacji pozarządowych!

@projektor_wolontariat 

Współpracuj, zlecaj, zgłaszaj zapotrzebowanie, przypominaj itd.

Często działa organizacji nie jest w stanie zrelacjonować jedna osoba. Jednak wiele osób realizujących działania, może jej w tym pomóc – dosyłając materiały. Co pięknie sprawdza się w przypadku Projektora, np. na Stories.

Będąc na profilu Projektora, warto też zwrócić na jednolity filtr, przez który przepuszczane są wszystkie ostatnie posty – z domieszką koloru pomarańczowego. Oczywiście nie jest to przypadkowy kolor, dominuje on w identyfikacji wizualnej organizacji. Jest to zabieg, który świetnie ujednolica nam nieraz niejednolite zdjęcia 😉

@grupaponton

Profil, który wykorzystuje Instagram jako narzędzie do tworzenia wirtualnego magazynu. Możemy tam zauważyć świetne wykorzystanie albumu, który fajnie sprawdza się jako graficzna forma artykułu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

⏰PEP⏰ . 🇬🇧 ➡swipe left . #hivaidsgrupaponton #edukacjaseksualna #sexeducation #sexed #hiv #aids #grupaponton

Post udostępniony przez  Grupa Ponton (@grupaponton)

@polskaakcjahumanitarna

W przypadku PAHu chciałam zwrócić uwagę, na myślenie o materiałach promocyjnych, mając z tyłu głowy Social Media. W dzisiejszych czasach, warto tworzyć gadżety, które dotykają zarówno świata offline, jak i online. Zastanówcie się co będzie samo wpadało pod obiektyw. Jak np. te tatuaż, które dodatkowo otrzymały etykietkę #sameniosą

@fundacjawosp

Jeśli działania Twojej organizacji to połączenie kilku marek/organizacji/osób – pokaż to odbiorcom w Twoim BIO!

@dawca_pl 

Na tym profilu możemy zobaczyć zasadę “Treści możesz tworzyć wspólnie z odbiorcami – nie musisz bazować jedynie na swoich materiałach.”. Udostępnienia na Instagramie to reposty. W legalnym udostępnieniu zdjęcia użytkownika na Twoim profilu pomoże Ci aplikacja np. Repost.

Gdy użytkownicy widzą zaangażowanie marki w ich treści, również chętniej je tworzą.

@szlachetnapaczka 

Większość wpisów paczki stworzona jest tak, że po samym zdjęciu jesteśmy w stanie rozpoznać markę. To doskonały przykład spójności i prezentowania brandu.

Tutaj wszystko ze sobą gra: kolory, fonty, gadżety etc.

@kolobajki

Poniższy obrazek, a dokładniej obrazki mówią same za siebie. Zaplanowana i przemyślana koncepcja na komunikację.

Dodatkowy plus za systematyczne Stories i z napisami przy filmach mówionych!

Na zakończenie, jako zagraniczny dodatek zamieszczę profil
@red

Warto przejrzeć cały profil, a w szczególności to Stories:

https://www.instagram.com/stories/highlights/17878393195252774/
Świetny przykład na to, jak zaprezentować zespół, który jest tak niesamowicie ważnym elementem każdej marki, a o którym często zapominamy w komunikacji.

Powiązane artykuły
Udostępnij post

Zapisz się do newslettera

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl