Już wkrótce, w dniach 19-23 października, odbędzie się kolejna edycja BUSINESS INSIDER Global Trends Festival. Sektor 3.0, który jest partnerem wydarzenia, objął patronatem Europe Warsaw Stage, jedną z czterech festiwalowych scen rozsianych po całym świecie. W tym roku Festiwal poświęcony będzie wyzwaniom, jakie rzuciła światu pandemia COVID-19. Eksperci, tacy jak prof. Nick Bloom (Stanford University), czy prof. Katarzyna Śledziewska (Uniwersytet Warszawski) zajmą się m.in. kwestiami zmian społecznych, zrównoważonego rozwoju, pracy przyszłości i technologii. O Konferencję, jej najważniejsze cele, obszary tematyczne i wyzwania, zapytaliśmy panią Martynę Majchrzak, Dyrektor Zarządzającą Serwisów Wertykalnych w Ringier Axel Springer Polska oraz współtwórczynię BUSINESS INSIDER Global Trends Festival.
Ostatni rok to czas wszechobecnej zmiany. Naprzeciw niej wychodzi BUSINESS INSIDER Global Trends Festival 2020. Jaką misję postawiliście Państwo przed sobą w tym roku?
Misją BUSINESS INSIDER Global Trends Festival jest opowiadanie i dyskutowanie o trendach, które zmienią świat biznesu w ciągu najbliższych 3 lat. W tym roku skupimy się oczywiście na tych, które pojawiają się lub nabierają tempa w związku z pandemią COVID-19.
BUSINESS INSIDER Global Trends Festival to cały tydzień wirtualnych wystąpień znakomitych prelegentów z całego świata, ale nie tylko. Nasza Konferencja to również platforma wymiany inspiracji i wiedzy oraz niepowtarzalna szansa na globalny networking. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zarówno poznać ludzi biznesu i managerów z całego świata, jak również będą mieli możliwość wracania do treści z Konferencji w dowolnym momencie. Posiadacze biletów „Plus” oraz „VIP” będą mieli do nich dostęp nawet przez cały rok po zakończeniu Konferencji.
Zapraszamy najlepszych ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i – nie mam wątpliwości – zainspirują naszych odbiorców do wielu cennych zmian. Jako Ringier Axel Springer Polska i Business Insider jesteśmy dumni, że mogliśmy stać się platformą do takiej wymiany myśli i wiedzy.
Stoimy dziś u progu katastrofy klimatycznej, za którą odpowiedzialny jest nieustanny rozwój gospodarki kapitalistycznej. Czy biznes jest gotowy na zmianę? Czy widzi Pani trendy, które pozwalają nam mimo wszystko patrzeć z nadzieją w przyszłość?
Zdecydowanie tak. Sustainability to temat przewodni całego trzeciego dnia Konferencji, który będzie poświęcony zagadnieniom związanym ze zrównoważonym rozwojem, również w kontekście zmian klimatycznych. Dzień rozpocznie wystąpienie Boyana Slata założyciela The Ocean Clean up, fundacji, która z sukcesami opracowuje technologie do wydobywania zanieczyszczeń z oceanów. Wysłuchamy także Phila Gravesa z Patagonii, firmy, która od lat działa na rzecz ekologicznej produkcji odzieży, idei „napraw –- nie wyrzucaj” i ograniczenia zakupu ubrań. Poruszymy też tematy wpływu hodowli mięsa na środowisko oraz przyszłości żywienia. Tu naszym gościem będzie Stuart Kronauge z Beyond Meat, który opowie o swoich nowatorskich badaniach w obszarze roślinnych substytutów mięsa i zrównoważonej produkcji żywności.
Społeczność Sektora 3.0 to ludzie, którzy starają się wykorzystywać technologie do wprowadzania mądrych zmian w przestrzeni społecznej. Czy znajdą podczas BUSINESS INSIDER Global Trends Festival coś dla siebie? Jakie bloki i prezentacje szczególnie im Pani poleca?
To też jest dla nas jeden z kluczowych tematów, który będzie elementem wielu prelekcji. Technologii poświęcimy czwarty dzień Konferencji. Wystąpienia na scenach będą dotyczyły właśnie wykorzystania technologii w biznesie i zmieniania za jej pośrednictwem świata na lepsze. Polecam szczególnie wystąpienie Sebastiana Thruna, założyciela i prezesa Google X oraz Udacity, byłego wiceprezesa Google, który opowie o przyszłości mobilności. Posłuchamy również Poppy Gustafsson, prezes Darktrace, która będzie mówić o trendach w cyberbezpieczeństwie.
Tego dnia wystąpi również Audrey Tang, minister cyfryzacji z Tajwanu, która określana jest geniuszem w obszarze IT. Odegrała ona kluczową rolę w walce Tajwanu z pandemią COVID-19. Tajwan był wielokrotnie wskazywany jako przykład skutecznych działań i szybkiej reakcji, która była możliwa za sprawą wykorzystania big data, internetu i aplikacji mobilnych.
Wielu dzisiejszych pracowników musiało zamienić biuro na salon i chmurę. Jakie trendy związane z pracą przyszłości wezmą na warsztat eksperci BUSINESS INSIDER Global Trends Festival?
Transformacja pracy to teraz niezwykle ważny temat dla nas wszystkich. Jestem przekonana, że nie ma powrotu do tradycyjnego modelu pracy w biurze. Pandemia pokazała nam, że praca zdalna jest możliwa i może być efektywna i satysfakcjonująca, również dla pracowników.
Na naszej konferencji pojawi się jeden z najlepszych ekspertów w dziedzinie pracy zdalnej – Philip Vanhoutte. Miałam już okazję wysłuchać jego wystąpienia i naprawdę zmieniło ono moje patrzenie na pracę przyszłości.
Będziemy rozmawiać o takich tematach jak: hybrydowe modele pracy, biura nowej generacji, aranżowanie miejsc do spotkań i przestrzeni do kreatywnego działania. Nie zabraknie również dyskusji: jak technologia może wspierać i kształtować nową rzeczywistość w pracy czy jak zarządzać i motywować zespoły zdalnie. Bardzo ważnym zagadnieniem będzie również, jak dbać o dobrostan pracowników w tak trudnych czasach.
Cztery strefy geograficzne, pięć bloków tematycznych i 60 godzin transmisji – to robi ogromne wrażenie. Z jakimi największymi wyzwaniami mierzy się Wasz zespół podczas organizacji pierwszej globalnej edycji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival? Jak pracujecie?
Stworzenie eventu w 100% online to duże ryzyko. Oferta webinarów i mniejszych wydarzeń organizowanych na żywo w sieci jest niezwykle bogata, a konkurencja ogromna. Potraktowaliśmy jednak tę sytuację jako szansę stworzenia czegoś wyjątkowego: naprawdę globalnego wydarzenia, na którym mogą pojawić się prelegenci i uczestnicy z całego świata, ze wszystkich kontynentów i stref czasowych.
Wyzwaniem jest skala projektu – kilka scen na żywo, częściowo trwających w tym samym czasie. Bardzo istotne jest przygotowanie programu ciekawego dla uczestników z zupełnie różnych miejsc i obszarów, a jednak zainteresowanych tymi samymi trendami, którzy będą mogli skorzystać z możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń. Wyzwaniem jest też na pewno organizacja pracy zespołu funkcjonującego w kilku strefach czasowych. Kiedy nasi koledzy z Nowego Jorku wstają i zaczynają pracę, nasz kolega z Japonii usypia już dzieci.
Staraliśmy się również zwrócić szczególną uwagę na zapewnienie wartości dodanej dla uczestników – możliwości poznawania się, nawiązywania relacji. Nasz wybór padł na platformę, która oferuje takie rozwiązania – naszym celem jest zapewnienie, jak najlepszych doświadczeń naszym uczestnikom.
Bardzo dziękuję za rozmowę! Razem z zespołem Ringier Axel Springer Polska zapraszamy na Festiwal. Dla wszystkich, którzy chcieliby uczestniczyć w wydarzeniu, mamy 50-procentową zniżkę na wszystkie bilety (podczas rejestracji należy podać kod: GTF_SEKTOR3).
Martyna Majchrzak w Ringier Axel Springer Polska nadzoruje działania strategiczne dla serwisów wertykalnych (Business Insider Polska, Ofeminin, Noizz, Medonet, AutoŚwiat.pl, KomputerŚwiat.pl oraz Fakt24). Od ponad 3 lat odpowiada za rozwój polskiej edycji serwisu Business Insider, który w tym czasie stał się drugim największym portalem biznesowym w Polsce. Od pierwszej edycji współtworzy konferencję BUSINESS INSIDER Global Trends Festival. Wydarzenie, początkowo skupione głównie na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, od tego roku jest konferencją o zasięgu globalnym, w którą zaangażowane są edycje marki Business Insider z całego świata.
Martyna Majchrzak z Ringier Axel Springer Polska jest związana od 2017 roku. W mediach internetowych pracuje od 14 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu pod kątem biznesowym marek mediowych, specjalizuje się także w zarządzaniu międzynarodowymi projektami i zespołami.