Doradcy z K2 Digital Transformation we współpracy z firmą InteliWISE opracowali i wdrożyli messengerowego bota dla Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu Uniwersytetu Warszawskiego. Dobry bot o imieniu „#WOLO” ma za zadanie łączyć studentów-wolontariuszy z organizacjami potrzebującymi pomocy.
Idea bota zrodziła się w odpowiedzi na potrzebę szybszego dotarcia wolontariuszy do potrzebujących pomocy organizacji i odwrotnie. Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu postanowiło wyjść temu naprzeciw i wspólnie z K2 Digital Transformation oraz firmą InteliWISE opracowało facebookowego chatbota, z którym można porozmawiać pod adresem: m.me/wolodobrybot
Z botem #WOLO można poprowadzić moderowaną rozmowę w komunikatorze Messenger od Facebooka. Jego zadaniem jest zachęcenie studentów UW do spróbowania sił w roli wolontariuszy. Bot wyjaśnia płynące z tego korzyści, obala zniechęcające mity i pomaga wybrać projekt wolontariacki najlepiej dopasowany do zainteresowań rozmówcy. Wyposażony w silnik NLP (przetwarzania języka naturalnego) chatbot jest w stanie odpowiedzieć na kilka tysięcy pytań związanych z działalnością UCW, dostępnymi wolontariatami. Język, jakim posługuje się #WOLO, został dopasowany do grupy docelowej, jest „studencki” i żartobliwy – zadbali o to sami studenci, którzy również na zasadzie wolontariatu zaangażowali się w „nauczenie” robota popularnego wśród nich słownictwa.
Nazwa bota, „#WOLO” została zainspirowana popularnym hashtagiem „#yolo” i rozwija się w „We Only Live Once” (Żyjemy Tylko Raz), dodatkowo sam skrót kojarzy się z wolontariatem.