Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Sektor 3.0 na Bett Show 2024 w Londynie

IMG_6091
W dniach 24-26 stycznia br. odbyła się kolejna edycja międzynarodowej konferencji i targów branżowych z obszaru EduTech - Bett Show UK. Wydarzenie zgromadziło 30 000 członków i członkinie globalnej społeczności edukacyjnej, w tym twórców zmian w edukacji, innowacyjnych dostawców technologii edukacyjnych, przedstawicieli środowisk rządowych i organizacje społeczne, ponad 2 000 dzieci oraz 300 mówców z całego świata. Z ramienia Sektor 3.0 w targach udział wzięła Wiktoria Nycz, Marketing Manager.

W dniach 24-26 stycznia br. odbyła się kolejna edycja międzynarodowej konferencji i targów branżowych z obszaru EduTech – Bett Show UK. Wydarzenie zgromadziło 30 000 członków i członkinie globalnej społeczności edukacyjnej, w tym twórców zmian w edukacji, innowacyjnych dostawców technologii edukacyjnych, przedstawicieli środowisk rządowych i organizacje społeczne, ponad 2 000 dzieci oraz 300 mówców z całego świata. Z ramienia Sektor 3.0 w targach udział wzięła Wiktoria Nycz, Marketing Manager.

Misją organizatorów konferencji Bett, które na całym świecie odbywają się co roku w Wielkiej Brytanii, Brazylii i Azji, jest zmiana oblicza edukacji na całym świecie, poprzez dostarczanie jej właściwych narzędzi i technologii. Dlatego łączy ona edukatorów z dostawcami technologii w formie sprzętu i oprogramowania oraz pokazuje najnowsze trendy w zakresie edukacji, które mogą oni wykorzystać w kreatywny sposób przekazując wiedzę dalej.

Najważniejszymi wątkami, które był dyskutowane i prezentowane w formie rozwiązań sprzętowych i w obszarze oprogramowania podczas Bett w Londynie były:

  • sztuczna inteligencja i modele generatywne w edukacji oraz ich wspierająca rola – wkontrze do wcześniejszych obaw,
  • technologie AR/VR w edukacji opartej na praktycznym przeżywaniu i doświadczaniu,
  • higiena cyfrowa, dobrostan i zdrowie psychiczne oraz cyberbezpieczeństwo w kontekście korzystania z w/w technologii przez społeczność szkolną.

W kontekście światowych trendów technologicznych także tutaj w branży EduTEch sztuczna inteligencja i jej rola w edukacji była odmieniana przez wszystkie przypadki. Szczególnie podkreślali to kluczowi dostawcy technologii dla edukacji, tacy jak Microsoft, Google, Intel, Lenovo, Samsung, Acer, Dell i Adobe. Widoczna było także zmiana postrzegania i nastawienia do rewolucji w  zakresie AI w kontekście jej użytkowania w edukacji.

Na samym początku jej powszechnego udostępnienia w 2022 roku w postaci ChataGPT istniała obawa, że młodzi ludzie będą zastępować prawdziwą naukę gotowymi rozwiązaniami właśnie dzięki modelom generatywnym. Po ponad roku od tego dnia te obawy dziś raczej migrują w stronę edukacji uczniów i studentów z korzystania z niej w sposób świadomy i bezpieczny, poprzez przywoływanie kwestii cyberbezpieczeństwa i higieny cyfrowej.

Edukatorzy zdali sobie sprawę, że korzystanie z GenAI ma także zalety, takie jak sprawdzanie języka, pomaganie w wyjaśnianiu koncepcji studentom i wsparcie wysiłków nauczycieli na wiele innych sposobów. Według SchoolsWeek edukatorzy uznali ChatGPT za pomocnego asystenta do planowania lekcji, pisania raportów, tworzenia zasobów, a nawet odpowiadania na e-maile od rodziców. Kluczowe pytanie w 2024 roku brzmi, jak osiągnąć równowagę: jak możemy wykorzystać sztuczną inteligencję, aby była pomocna w edukacji i nie tylko, doskonalić swoje umiejętności z zachowaniem balansu, higieny cyfrowej i odpowiedniej jakości nauki.

Kolejnym mocno widocznym trendem w EduTech była nauka immersyjna z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości (ang. AR/ER – Augmented Reality/Extended Reality). Oprogramowanie i sprzęt do AR mają potencjał do wzmacniania nauki, dostarczając interaktywnych laboratoriów VR do przedmiotów STEM, wirtualnych wycieczek do różnych miejsc od Luwru po głębokie morze, i możliwości do udziału w historycznie dokładnych wykopaliskach archeologicznych. Dzięki temu nauka na przykładach może wejśc na zupełnie nowy poziom, a różnice w dostępie do zewnętrznych zasobów edukacyjnych między młodzieżą z mniejszych lub większych ośrodków mieszkalnych mogą być niwelowane.

Wspomniana wcześniej higiena cyfrowa otwarła także dyskusję na temat szeroko rozumianej różnorodności, inkluzywności oraz dobrostanu uczniów i nauczycieli. Podczas Bett w Londynie można było spotkać wiele firm oferujących oprogramowanie w formie platform lub aplikacji, które miały wspierać radzenie sobie z problemami, wspierać relacje między rówieśnikami, prezentować techniki niwelowania stresu dostosowane do wieku uczniów oraz budować wspólnotę szkoły jako całości. Ważność zdrowia psychicznego wśród młodych osób oraz osób pracujących w edukacji była mocno podkreślana — w listopadzie 2023 roku NHS ujawniło, że 20,3% ośmiolatków do szesnastolatków miało „prawdopodobne zaburzenie psychiczne”.

Podsumowanie w formien aftermovie z Bett UK 2024 można obejrzeć poniżej.

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Newsletter
Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: