W dniach 1-2 grudnia br. odbyła się kolejna edycja targów branżowych AI & Big Data Europe Expo w londyńskim Olympia Exhibition Centre. Wydarzenie było jedną z 6 tematycznych składowych większej konferencji TechEx Global 2023. Z ramienia Sektor 3.0 w targach udział wziął dr Dawid Szarański, dyrektor programu.
AI & Big Data Europe Expo zgromadziło prawie 6000 uczestników z całej Europy, w tym głównie przedstawicieli branży technologicznej: dyrektorów IT, liderów produktów, inżynierów oprogramowania, programistów, start-upy, dostawcy technologii, inwestorów VC, środowiska administracji, edukacji oraz non-profit i wielu innych.
Wśród kluczowych tematów poruszanych na wydarzeniu znalazły się odpowiedzialna i etyczna sztuczna inteligencja, monetyzacja danych, zarządzanie jakością danych, wdrażanie sztucznej inteligencji w organizacjach, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji do napędzania transformacji cyfrowej.
Dzięki różnorodnym formatom interakcji z uczestnikami, takimi jak studia przypadków opartych na rozwiązaniach, demonstracjom na żywo i licznym możliwościom nawiązania kontaktów, wydarzenie pozwalało zdobyć wiedzę z zakresu najnowszych trendów AI i transformacji cyfrowej w najgodniejszy dla uczestnika sposób. Była to również okazja do porównania technologii i strategii nowej generacji ze świata sztucznej inteligencji i Big Data oraz przyjrzenia się praktycznym wdrożeniom z tego obszaru.
Wydarzenie w najważniejszych punktach podsumował nasz reprezentant na AI & Big Data Expo Europe dr Dawid Szarański:
Kilka wniosków z wystąpień:
- mało się tu mówi o likwidacji miejsc pracy przez AI, ale wszyscy powtarzają, że pracownicy z kompetencjami AI będą wypierać tych, którzy takich nie posiadają.
- coraz większym problemem jest zalew treści wytworzonych przez AI. Ich jakość jest często przeciętna i nie ma pomysłu na oryginalne wykorzystanie narzędzi.
- fascynacja możliwościami automatyzacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji nadal widoczna, ale pojawia się coraz więcej głosów o odpowiedzialnym wykorzystaniu AI. Dużo mówi się o bezpieczeństwie w tym kontekście.
- tempo rozwoju produktów jest tak szybkie, że prawo cały czas nie nadąża za zmianami na rynku. Jest to wyzwanie zarówno po stronie dostawców jak i klientów.
- kwestia etycznego wykorzystania AI staje się zatem na tyle ważna, że pojawiają się już programy certyfikacyjne z tego obszaru.