Zarówno na świecie jak i w Polsce coraz więcej firm próbuje połączyć biznes z działaniami społecznymi, misją i pasją. Hybrydowe modele biznesowe, które przynoszą realne przychody i wychodzą naprzeciw największym problemom świata, testują założyciele i założycielki startupów pozytywnego wpływu. Poznajcie historie osób, które zmieniły myślenie o rynku odzieży używanej, dziennikarstwie obywatelskim i produktach do higieny intymnej – już w najbliższą środę, 31.08 br. o godz. 20:00.
Podczas spotkania dowiesz się m.in.:
- co oznacza bycie startupem dobrego wpływu i jak funkcjonują takie organizacje?
- od czego zacząć swoją przygodę z przedsiębiorczością, która ma społeczną misję?
- skąd wziąć pomysł na biznes, który jednocześnie rozwiązuje problem o charakterze społecznym?
Rozmowę poprowadzi Mirella Panek-Owsiańska z zespołu programu Sektor 3.0. Rozmowa zostanie opublikowana na Facebooku programu Sektor 3.0 31 sierpnia 2022 roku o godz. 20:00.
O prelegentkach i prelegencie
Jakub Górnicki: pasjonują go nowe media, reportaż multimedialny oraz projekty reporterskie. Od ponad 15 lat w drodze. Pracował z i doradzał mediom w Gruzji, Turcji oraz Afryce Zachodniej. Wykładał “multimedialne dziennikarstwo” na Georgian Institute of Public Affairs w Tbilisi. Działa na Ukrainie, Białorusi oraz Bałkanach. Przez ponad sześć lat zarządzał Fundacją ePaństwo, gdzie odpowiadał za projekty związane z dziennikarstwem danych, technologią społeczną oraz strategią. Organizował Personal Democracy Forum: Central Eastern Europe, dla aktywistów i dziennikarzy z regionu Środkowej oraz Wschodniej. Wybrany do 100 najbardziej wpływowych osób regionu CEE przez New Europe 100. Z żoną Anną współtworzył też bloga Podróżniccy.com, gdzie publikowali zapisy z podróży tematycznych oraz różne interaktywne opowieści. Lubią bawić się formą. Organizowali razem Festiwal Wachlarz.
Kaja Rybicka-Gut: współzałożycielka Your KAYA – polskiej marki ekologicznych środków menstruacyjnych i naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała. Jako Chief Brand Officer od pięciu lat skutecznie buduje i wdraża strategię komunikacji marki pozytywnego wpływu – inkluzywnej i oswajającej tematy okresu, seksu, zdrowia psychicznego i ogólnopojętnej cielesności, a także regularnie wspierającej bliskie jej sercu cele charytatywne. Doceniona m.in. przez magazyn Forbes, została dwukrotnie wyróżniona w rankingu „30 przed 30″ – czyli na liście młodych Polaków i Polek, którzy podbijają świat. Jednym z sukcesów marki Your KAYA w 2021 r. było zdobycie tytułu „Firmy odpowiedzialnej społecznie roku”.
Zosia Zochniak: pomysłodawczyni i współzałożycielka portalu UbraniaDoOddania.pl, realizującego zasady w pełni cyrkularnego drugiego obiegu odzieży. Promotorka i edukatorka odpowiedzialnej konsumpcji mody i kultury less waste. Projektuje i wdraża wiarygodne działania odpowiedzialne społecznie w firmach i korporacjach, których mianownikiem jest budowanie świadomości nt. cyrkularnego obiegu. Współpracuje z biznesem, czyniąc ich handel i działania ekologicznymi, odpowiedzialnymi i wiarygodnymi – poprzez wdrażanie elementów opartych na cyrkularności. Dzięki swojej działalności wraz z zespołem UbraniaDoOddania.pl przekazała do NGOs przeszło 1 000 000 złotych. Ekspertka UN Global Compact ds. Strategii UE na rzecz wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym – inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ. Działaczka na rzecz ekologii według tygodnika WPROST.