Jak powstają aplikacje ułatwiające życie? Wywiad z Ewą Brzezińską i Filipem Miłoszewskim z Listonic

Jak powstają aplikacje ułatwiające życie? Wywiad z Ewą Brzezińską i Filipem Miłoszewskim z Listonic

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Aplikacje mobilne mogą rozwiązywać codzienne problemy, zamiast pożerać nasz czas i uwagę. Mogą też skutecznie zmieniać nasze nawyki na zdrowsze. By tak się stało, potrzebne jest nie tylko dobre rozwiązanie techniczne, ale również gotowość po stronie użytkowników i użytkowniczek, by jakiś obszar swojego życia zcyfryzować. O tym, jak tworzy się aplikacje ułatwiające życie rozmawiamy z ekipą Listonic.

Nazwa tej firmy to również nazwa popularnej aplikacji do list zakupowych. Listonic zastępuje kartkę papieru, z którą chodziliśmy kiedyś do sklepów. Dzięki temu, że działa na smartfonie pozwala usprawnić zakupy domowe całej rodzinie, pilnować budżetu czy polować na promocje. To prosty przykład na to, jaki potencjał upraszczania naszego życia mogą mieć smartfony.

Druga aplikacja Listonica, Waterful, o której rozmawiamy ze współzałożycielem firmy, Filipem Miłoszewskim oraz product managerką Ewą Brzezińską, idzie krok dalej. Nie tylko próbuje coś ułatwić (dbanie o picie odpowiedniej ilości wody), ale również wyrobić w nas taki nawyk. 

Technologie i transformacja cyfrowa w twojej skrzynce

Dlaczego nie wszystkie codzienne czynności są tak samo podatne na usprawnienia z pomocą smartfona i jak wzmacniać nawyki użytkowników bez nadużywania ich cennej uwagi? Odpowiedzi na te pytania poszukujemy w rozmowie. Dowiesz się z niej:

  • 01:35 skąd wziął się pomysł na aplikację listy zakupowej?
  • 03:50 czym są cyfrowe produkty nieagresywne?
  • 07:10 jak z pomocą aplikacji wspierać zdrowe nawyki takie jak picie wody?
  • 11:50 dlaczego nie wszystkie codzienne czynności nadają się tak samo do tego, by wspierać je skutecznie z pomocą aplikacji?
  • 17:30 jakimi elementami działania apek mobilnych można wspierać zmianę nawyków
  • 19:50 jak ważne jest odpowiedzialne wykorzystywanie powiadomień i funkcji smartfonów, które mogą przejmować uwagę użytkowników?
  • 24:30 do czego może służyć w aplikacji segmentowanie użytkowników i algorytmów uczących się?
  • 27:35 jakie mechanizmy powodują, że od niektórych aplikacji tak trudno się oderwać i jak korzystać z nich odpowiedzialnie?
  • 32:40 jak za pomocą drobnych zmian wprowadzać do aplikacji mobilnych pozytywne, ekologiczne i prozdrowotne przekazy?

Aplikacje, o których rozmawiamy:

Listonic: lista zakupowa

Moja ciąża tydzień po tygodniu i licznik skurczy

Waterful: przypomnienie o piciu wody i nawodnieniu


Przeczytaj także:

Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz z ich pomocą rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektor 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy! 🙂

UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
AUTOR WPISU
NEWSLETTER
NEWSLETTER
NEWSLETTER