Marzenia o efektywnej współpracy z branżą IT organizacje pozarządowe snują od dawna. Niektórym udaje się zrealizować trafiając na dobrego partnera, inne stawiają na budowanie samodzielnie takiego potencjał. Nadal jednak wśród wielu panuje przekonanie, że NGO-osy i firmy technologiczne to dwa różne światy. Tech To The Rescue nie tylko zmienia ten stereotyp, ale pomaga organizacjom wybierać wyzwania, które dzięki technologii można rozwiązać w sposób bardziej efektywny. O tym co dobrego wynika z połączenia tych światów rozmawiamy z Jackiem Siadkowskim, dyrektorem zarządzającym platformy.
Współpraca zamiast służby i zleceń
Z jednej strony bardzo konkretne metody pracy nad projektem, precyzyjne zasady pracy i rozliczania czasu i zadań. Z drugiej strony praca oparta na misji i często bardzo osobistym zaangażowaniu w zwalczanie wyzwania, które chce naprawić dana organizacja. Tech To The Rescue nie próbuje zmieniać, żadnej ze stron, ale poprzez odpowiedni dobór partnerów i przygotowanie ich do współpracy, zwiększyć szansę na sukces. Dzięki takiemu podejściu nie tylko obie strony mogą uniknąć zawodu, ale w efekcie osiągnąć wspólnie coś więcej niż gdyby organizacja działała samodzielnie lub próbowała czysto biznesowo zlecić firmie wykonanie produktu. Już teraz według konserwatywnych szacunków, połączone przez Tech To The Rescue projekty poprawiają coś w życiu 900.000 ludzi w kilku krajach, a to dopiero pierwszy rok działania.
Dwa światy, różne języki, wspólny cel
Jackowi Siadkowskiemu, który niedawno został wyróżniony razem ze współpracownikiem z Tech To The Rescue Danielem Di Giusto przez magazyn Forbes na liście „30 przed 30”, wyzwania, przed którymi stoją organizacje pozarządowe nie są obce. W firmie Gerere pomagał w tworzeniu produktów cyfrowych, które miały pomóc w rozwiązaniu różnorodnych problemów społecznych. W Funduszu Sektora 3.0, w którym pomagał organizacjom w procesie inkubacyjnym, poznał bliżej ich wątpliwości, równocześnie ucząc jak podejść profesjonalnie do tworzenia produktu cyfrowego. Tech To The Rescue to kolejny poziom “cyfryzacji” dla NGO’sów. We współpracy z firmami, które zgłaszają się ze swoimi zasobami do platformy (np. z konkretnymi godzinami i umiejętnościami swoich pracowników i pracowniczek), nie chodzi wyłącznie o zrobienie nowego produktu lub załatanie braków. Celem TTTR jest pomóc w tworzeniu rozwiązań, które umożliwią rozwiązanie danego problemu, z którym przychodzi organizacja, bardziej efektywnie lub na większą skalę. Drugim efektem na który liczą twórcy TTTR jest podniesienie standardów zaangażowania społecznego wśród firm IT.
Z rozmowy z Jackiem Siadkowskim dowiesz się:
- 03:42 Jak działa Tech To The Rescue?
- 05:34 W czym i jak chcą pomagać firmy IT i ich pracownicy oraz pracowniczki?
- 8:58 Dlaczego warto połączyć świat IT z organizacjami społecznymi?
- 12:00 Od czego zaczyna się swatanie firmy IT z organizacją?
- 14:38 Jak połączone firma i organizacja współpracują?
- 19:30 Jak jedno rozwiązanie technologiczne może pomóc rozwiązywać wiele problemów?
- 22:05 Jak organizacja może zgłosić się do TTTR?
- 28:20 Dlaczego pomaganie opłaca się branży IT?
Jacek Siadkowski – Ekspert Tech for Good, współtworzący znaczące inicjatywy na polskim i globalnym rynku. Od 7 lat prowadzi Gerere, agencję digital specjalizującą się w tworzeniu produktów cyfrowych dla organizacji społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii behawioralnej i grywalizacji. Zarządza rozwojem globalnej platformy Tech To The Rescue, łączącej firmy technologiczne z organizacjami pozarządowymi z całego świata. Współprowadził program inkubacyjny Funduszu Sektora 3.0, gdzie co roku powstają cyfrowe innowacje społeczne.