Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Czy na pewno potrzebujesz 10 000 dolarów? Kiedy warto sięgnąć po grant Google Ads dla NGO?

adgrants2022-blog-sektor30-cover-1920-1080
Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Google, z pewnością znasz te reklamy. Wszystko zależy oczywiście od poszukiwanych informacji, ale zazwyczaj najbardziej trafne wyniki poprzedzone są kilkoma adresami z odpowiednią adnotacją. A gdyby tę moc wykorzystać w sprawach społecznych? Reklama w Google może być dostępna za darmo dla NGO – dowiedz się jak skorzystać z Google Ad Grants.
Spis treści

Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Google, z pewnością znasz te reklamy. Wszystko zależy oczywiście od poszukiwanych informacji, ale zazwyczaj najbardziej trafne wyniki poprzedzone są kilkoma adresami z odpowiednią adnotacją. A gdyby tę moc wykorzystać w sprawach społecznych? Reklama w Google może być dostępna za darmo dla NGO – dowiedz się jak skorzystać z Google Ad Grants.

Google Grants, darmowa reklama dla organizacji pozarządowych

Czym jest Google Ad Grants? To reklama tekstowa z linkiem wyświetlana w przeglądarce. Gdy korzystamy z wyszukiwarki Google, podpowiada nam ona promowane wyniki, które są zgodne z tym czego szukamy. Zwiększa to prawdopodobieństwo kliknięcia właśnie w ten link podsunięty przez algorytm. W większości są to komercyjne rozwiązania, ale reklama w Google za darmo jest możliwa. Jeśli prowadzimy organizację pozarządową możemy aplikować do programu Google for Nonprofits.

Google Ads dla NGO - wyniki wyszukiwania

Google Ad Grants dla organizacji nie polega na przekazywaniu funduszy. W rozumieniu technologicznego giganta chodzi o wartość reklam, z których będziemy mogli skorzystać. Jak informuje Google

Każda kwalifikująca się organizacja non-profit ma dostęp do maksymalnie 10 000 dolarów miesięcznie w formie budżetu na reklamy w wyszukiwarce wyświetlane na stronie Google.com. (więcej informacji)

Co ważne grant na bezpłatne reklamy jest przyznawany bezterminowo, czyli co miesiąc kwota się odnawia.

Jakie organizacje mogą otrzymać grant Google’a i najlepiej go wykorzystać? Google Grants – wymagania.

Do programu może przystąpić każda organizacja zarejestrowana w KRS, która ma statut i stronę internetową. Może to być zarówno stowarzyszenie jak i fundacja (ale nie stowarzyszenie zwykłe). Status OPP nie jest wymagany. Reklama w Google za darmo jest więc na wyciągnięcie ręki, ale przed sięgnięciem po granty dla NGO od Google warto spojrzeć na swoją organizację.

Google Ads dla NGO - info od Google

Pieniądze potrafią wyzwalać emocje, jednak w przypadku Google Ad Grants nie powinniśmy podejmować pochopnych decyzji. Szereg pytań pozwoli nam wykorzystać tę możliwość najbardziej efektywnie lub… odstąpić od tej decyzji.

  • Czy nasza organizacja działa już od jakiegoś czasu?
  • Czy mamy aktualną stronę z certyfikatem SSL?
  • Czy mamy konkretny produkt/cel, który chcemy promować?

Twierdzące odpowiedzi mogą zbliżyć nas do Google Ad Grants, ale pytań i wątków wartych przemyślenia jest o wiele więcej.

Jak przystąpić do Programu Google for NonProfits?

Trzy kroki wystarczą, żeby zacząć korzystać z programu. Sam proces nie jest skomplikowany, ale może być długotrwały, co trzeba wziąć pod uwagę, planując kampanię.

  1. Najpierw musimy skorzystać z portalu techsoup.pl. Tam rejestrujemy naszą organizację i otrzymujemy token.
  2. Wykorzystując token od TechSoup rejestrujemy się w Google dla Organizacji Non-Profit.
  3. Na tymże portalu musimy aktywować Google AdGrants.

Ubiegasz się o grant Google? Najważniejszy jest CEL

Darmowa reklama w internecie brzmi świetnie, ale trzeba zadbać o jej efektywność. Musimy także pamiętać o specyfice tej reklamy, jest ona bowiem formą tekstową. Ten typ sprawdzi się najlepiej jeśli zakres działania czy tematyka, którą zajmuje się organizacja, będzie konkretnie wyszukiwanym celem. Jeśli z kolei chcemy wypromować nową organizację, warto zastanowić się nad innymi formami.

Jeśli zdecydujemy się na zrealizowanie kampanii grantowej od Google for Nonprofits to musimy być świadomi, że opieka nad nią to także dodatkowy obowiązek.

Przy tworzeniu pierwszej kampanii trzeba być cierpliwym, poświęcić nawet dwa dni na zastanowienie się nad adekwatnymi słowami kluczowymi. (…) Po utworzeniu kampanii warto przeznaczyć 2 godziny tygodniowo na jej monitorowanie.

– Paulina Mucha, Webup!

Google granty okiem profesjonalistów

Jakie są szczegóły aplikacji do tego programu? W jaki sposób wykorzystać reklamy, żeby przyniosły oczekiwane efekty? O tym w naszej rozmowie opowiedzą Paulina Mucha i Oskar Sznajder, założyciele Webup!, którzy pomogli ponad 600 organizacjom dołączył do Google Ad Grants i zarządzają rocznym budżetem klientów w wysokości ponad 11 milionów dolarów. Prowadzą także grupę na Facebooku, w której można zadawać pytania i gdzie prowadzone są transmisje na żywo.

Spis Treści

CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozwiewamy mity i utrwalamy to co ważne nt. Google Ads dla NGO

  • 01:08 Dla kogo są Google Ads? Kto może najlepiej z nich skorzystać?
  • 04:41 Jak organizacje mogą wykorzystać Google granty? Czy musi to być dosłowna sprzedaż produktów?
  • 08:11 Czy po „puszczeniu” kampanii zostaje nam już tylko odpoczynek? Czy może trzeba cały czas się nią zajmować?
  • 11:28 Co może tchnąć życie w Waszą kampanię Google Ads?

CZĘŚĆ DRUGA: Jakie kroki trzeba podjąć, by przystąpić do Google Ad Grants? Google Grants – zasady.

  • 15:05 Co trzeba zrobić, by założyć konto?
  • 18:17 Czy lepiej przygotować kampanię, czy pójść na żywioł?
  • 28:45 Złote rady dla organizacji społecznych

Inne materiały, które mogą Cię zainteresować:

Jak działa Google Meet? Najważniejsze funkcje i różnice pomiędzy wersjami
Jak tłumaczyć rozmowy ukraińsko-polskie?
Udostępnianie lokalizacji ze smartfona – daj się znaleźć
Jak ustawić klawiaturę ukraińską w smartfonie?
Google Workspace dla NGO i edukacji – wersje darmowe i płatne


O Webup!

W Webup! od 2016 roku realizujemy kampanie reklamowe dla polskich organizacji pozarządowych, w tym fundacji i stowarzyszeń. Jesteśmy rosnącą agencją reklamową, która współpracuje z rozpoznawalnymi organizacjami pozarządowymi oraz z tymi, o których nie jest jeszcze głośno, a realizują świetne projekty. Sprawiamy, że organizacje docierają ze swoją misią do swoich odbiorców.

Tworzymy największą w Polsce społeczność osób zajmujących się marketingiem NGO, edukując organizacje poprzez szkolenia, webinary i kursy. Rozwijana przez nas społeczność popularyzuje najlepsze praktyki, nowe technologie i programy grantowe wśród organizacji. Pomogliśmy ponad 1000 organizacjom skorzystać z produktów Google przeznaczonych dla NGO.

Akademia Webup!:
Wszystko czego potrzebujesz do pozyskiwania funduszy. Najlepsze narzędzia i praktyki, które pozwolą Ci zwiększyć skalę Twoich działań. Akademia Webup! powstała z myślą o oszczędności czasu i pieniędzy organizacji pozarządowych. W jednym miejscu otrzymujesz: zniżki na technologię zawierający informacje o 50 zniżkach, dotacjach i najpopularniejszych technologiach dla organizacji pozarządowych (zbiórki na YouTube, Microsoft, Google, systemy mailingowe, bezpłatne strony www, podpisy kwalifikowane, 1200 zł na dowolną reklamę Google, i wiele innych) poradniki i kursy dot. sprawdzonych kampanii (darmowe 10 tyś USD na reklamę Google, zbiórki na Youtube, zbiórki na Facebooku, i wiele innych) Skorzystaj z bezpłatnego 7-dniowego dostępu – tutaj. Z kodem SEKTOR30 dodatkowe 40% zniżki.

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Newsletter
Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: