Logo Sektor 3.0
BLOG

TOP 12 – najchętniej czytane teksty sezonu na Dzień Blogów

Spis treści

Najlepsze z najlepszych. Klikane, czytane, podawane dalej, wyszukiwanie – takie są teksty z naszej dwunastki. Zebraliśmy je dla Was, bo dziś (31 sierpnia) mamy Dzień Blogów, ale też dlatego, by łatwiej było Wam wrócić i doczytać nasze sektorowe perełki. To również dobry moment na coś jeszcze – dziękujemy Wam drogie Czytelniczki i Czytelnicy, że jesteś z nami. Przybijmy piątkę w komentarzach! A teraz biegiem do naszej listy!

Najważniejsze teksty bloga podrzucamy także w newsletterze! Zapisz się!

 

Jak tłumaczyć rozmowy ukraińsko-polskie? Tłumacz Google – instrukcja

Popularny Tłumacz Google ma kluczową funkcję dla wszystkich, którzy potrzebują teraz porozumieć się z osobami uciekającymi przed wojną z Ukrainy do Polski. Naucz się komunikować z jego pomocą w języku ukraińskim. Teksty, dokumenty, a co najważniejsze rozmowy, możesz tłumaczyć z pomocą smartfona.

Czytaj dalej

 

5 kampanii społecznych, które musisz znać

5 kampanii społecznych, które musisz znać

Kampanie społeczne pokazują nam konkretny problem społeczny. Dobre kampanie pokazują też, co my możemy zrobić, żeby ten problem rozwiązać. Bardzo dobre kampanie społeczne żyją długo i zmieniają świat. Poznaj wybrane przeze mnie kampanie z minionych lat i dowiedz się, dlaczego odniosły sukces!

Czytaj dalej!

 

Planowanie postów na Facebooku. 4 rzeczy, które warto wiedzieć

Prowadzenie efektywnej komunikacji w social mediach to w dzisiejszych czasach nie lada wyzwanie. Planowanie postów na FB przy użyciu narzędzi takich jak Meta Business Suite może w znaczący sposób Ci pomóc. Z tego artykułu dowiesz się, jak zaplanować post na FB, gdzie znajdziesz zaplanowane posty i jak sprawdza się w tym zakresie aplikacja na telefon. Strategiczne podejście to przygotowywania i publikacji treści z pewnością pomoże Ci sprawniej realizować cele organizacji i zjednywać jej sympatyków.

Czytaj dalej!

 

Czym jest dobra prezentacja i jak ją stworzyć?

Głównym celem prezentacji jest wywołanie określonego efektu u odbiorcy: przekazanie informacji, przekonanie do pomysłu, inspirowanie do działania, czy nakłanianie do zakupu. Dobra prezentacja to przede wszystkim skuteczna prezentacja. Rozpoznamy ją po tym, że w jasny sposób przekazuje myśl oraz jest dostosowana do odbiorcy i okoliczności.

Czytaj dalej!

 

Personal Knowledge Management (PKM), czyli jak stworzyć swój drugi, zapasowy mózg?

A gdyby tak skonstruować system, w którym zbierane są tylko sprawdzone informacje, które są dla nas ważne, ciekawe i inspirujące, pobudzają naszą kreatywność i pozwalają wpadać na nowe pomysły? Tak, jest to możliwe ​​– proszę Państwa, przed Państwem: Personal Knowledge Management (PKM)!

Czytaj dalej!

 

Jak ustawić klawiaturę ukraińską w smartfonie?

Jak ustawić ukraińską klawiaturę w smartfonie?

Do Polski przyjechało w ostatnich tygodniach dwa miliony Ukrainek i Ukraińców uciekających przed wojną w swoim kraju. Dla wielu osób organizujących pomoc dla uchodźców w Polsce podstawową umiejętnością stała się dziś komunikacja i tłumaczenie z języka polskiego na ukraiński. Przydatną funkcją może okazać się sprawne przełączanie się między językami klawiatury w telefonie. Z ukraińskiej klawiatury korzystać możemy za równo, gdy wpisujemy frazy do Tłumacza, ale też gdy chcemy wysłać wiadomość w obcym języku. Ciekawą funkcją może okazać się też tłumaczenie słów na ukraiński podczas ich wpisywania.

Czytaj dalej!

 

Potwierdzone (dez)info, czyli jak weryfikować informacje w dobie mediów społecznościowych?

Wypada zacząć od truizmu, że Internet to narzędzie, którym można nie tylko wbić gwóźdź, ale i zmiażdżyć sobie palec. Może również posłużyć do wbicia nam do głowy informacji, która niekoniecznie jest prawdą.

Czytaj dalej!

 

Jak działa Google Meet? Najważniejsze funkcje i różnice pomiędzy wersjami

Google Meet

Kiedy chcesz szybko zorganizować spotkanie online, możesz wybierać spośród kilkunastu narzędzi. Parę takich spotkań w tygodniu i zaczynasz marzyć, o tym, aby organizowały się one same. Czy to możliwe? Przyglądamy się najpopularniejszym opcjom na rynku zaczynając od Google Meet i tego, jak działa oraz co warto o nim wiedzieć, aby efektywnie pracować online?

Czytaj dalej!

 

Prawdziwy bohater jest tylko jeden, czyli jak przygotować dobrą ofertę partnerską?

Jak przygotować dobrą ofertę partnerską?

W pierwszym artykule z cyklu „Współpraca z biznesem – 3 kroki do win-win” opowiedzieliśmy o tym, jak szukać firm, które mogą być zainteresowane współpracą z Twoją organizacją. Skoro już wiesz, do kogo udać się z propozycją, najwyższa pora, aby tę propozycję przygotować. Profesjonalna, atrakcyjna wizualnie, poruszająca emocje i zawierająca wymierne korzyści dla partnera oferta buduje zaangażowanie i wiarygodność organizacji, a także tworzy warunki do rzeczowej rozmowy o współpracy. A zatem – do dzieła!

Czytaj dalej!

 

Modele zarządzania wiedzą i narzędzia, z których warto korzystać

W poprzednim artykule opisaliśmy, czym jest Personal Knowledge Management (PKM) i to jak bardzo może ułatwić nasze codzienne funkcjonowanie, chroniąc nas przed szumem informacyjnym. Dziś – ku inspiracji – przedstawimy najpopularniejsze modele i narzędzia zarządzania wiedzą. Sprawdź, z którymi miałeś/łaś już do czynienia lub wybierz coś nowego dla siebie.

Czytaj dalej!

 

Jak napisać naprawdę dobry projekt społeczny?

Jak napisać projekt społeczny? Proces i przykłady

Projekty społeczne to codzienność trzeciego sektora. Tworzymy, piszemy i prowadzimy projekty, a także pozyskujemy fundusze na ich realizację. Powszechnym sposobem pozyskiwania środków jest udział w konkursach grantowych i pisanie wniosków. Uzależnienie od tej ścieżki niesie za sobą wiele zagrożeń dla organizacji, jej stabilności, rozwoju, a także… powstawania dobrych projektów społecznych. Dzieję się tak wtedy, gdy tworzenie projektu utożsamiamy z pisaniem wniosku, a zamiast myśleć o rozwiązaniu problemu społecznego, koncertujemy się na kolejnych polach w formularzu. Nie tędy droga. A którędy? O to zapytałam Fundację Ocalenie, Stowarzyszenie Kolektyw Kobietostan i Fundację Ładne Historie.

Czytaj dalej!

 

Obsidian: jak skonfigurować swoje centrum zarządzania wiedzą? Poradnik dla początkujących i zaawansowanych

Obsidian jak skonfigurować swoje centrum zarządzania wiedzą - cover

Obsidian to program, który zmienił moją pracę z notatkami. Po latach zwykłego gromadzenia informacji, wreszcie zaczęłam zarządzać wiedzą w praktyce i wykorzystywać ją na bieżąco. Częściej przeglądam swoje notatki, łączę je ze sobą i wpadam na nowe pomysły. W jaki sposób za pomocą Obsidian możesz skonfigurować swoje centrum zarządzania wiedzą? Zapraszam do lektury!

Czytaj dalej!

 

Najważniejsze teksty bloga podrzucamy także w newsletterze! Zapisz się!


UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Druk
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
AUTOR WPISU
PRZECZYTAJ TAKŻE
PRZECZYTAJ TAKŻE
  • Edukacja i praca
  • Komunikacja i marketing
  • Edukacja i praca
  • Sektor 3.0
  • Edukacja i praca
  • Edukacja i praca
NEWSLETTER
NEWSLETTER