Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Przegląd 12 tweetów, organizacji i marek, które robią to dobrze!

bantama[1]
O technicznych aspektach i ważnych zasadach dotyczących komunikacji na Twitterze możecie więcej dowiedzieć się z tego artykułu. Za to poniżej znajdziecie 12 wskazówek związanych z angażującą komunikacją - zaprezentowanych na bazie konkretnych tweetów! Częstujcie się tymi komunikacyjnymi smaczkami!
Spis treści

O technicznych aspektach i ważnych zasadach dotyczących komunikacji na Twitterze możecie więcej dowiedzieć się z tego artykułu. Za to poniżej znajdziecie 12 wskazówek związanych z angażującą komunikacją – zaprezentowanych na bazie konkretnych tweetów! Częstujcie się tymi komunikacyjnymi smaczkami!

280 znaków – zaszalej!

Ten tweet mówi tak naprawdę sam za siebie. Skoro użytkownicy jeszcze nie przyzwyczaili się do dłuższej formy tweetów (mówi się, że nie należy wykorzystywać pełnej puli znaków na słowa) – wykorzystaj dodatkowe znaki i zabaw się formą tweeta!

Bądź na bieżąco!

Twitter to portal uwielbiany przez media i dziennikarzy. Ty również możesz trochę się w nich wcielić. Monitoruj nie tylko treści, które publikowane są na portalu w obrębie Twojej marki, ale też wydarzenia! Głośne wydarzenia. Kombinuj jak wpasować trendy w swoją komunikację! Jednak pamiętaj – nic na siłę.

Wykorzystaj siłę #

Tym tweetem, czy akcję można zwrócić uwagę na dwa główne aspekty:
To przykład tego, dlaczego warto prowadzić komunikację na Twitterze – właśnie dla takich akcji. Zaangażowani odbiorcy = zaangażowany partner.
Stwórz # swojej marki lub akcji. Tematyczny #, to trochę taki tematyczny pokój dla Twoich odbiorców do dyskusji, nad którym łatwiej będzie Ci zapanować.

Niech napisy staną się normą

W sieci coraz częściej użytkownicy domagają się napisów do filmów mówionych. Pamiętaj, że odbiorcy bardzo często oglądają Twoje treści będąc w miejscach, gdzie odpalenie dźwięku lub założenie słuchawek – jest z różnych powodów niemożliwe. Wśród Twoich odbiorców mogą być też osoby Głuche. Dodawaj napisy do filmów.

Napisy to też dobre rozwiązanie gdy prowadzisz komunikację w dwóch językach.

Zaczepiaj linki

W tym nie ma specjalnej filozofii, jednak wciąż nie wszyscy z tej funkcji korzystają.
Wystarczy wkleić link do treści posta – po opublikowaniu tweeta zaczepi się okienko/podgląd linku.

Jeśli jednak chcesz dodać grafikę jako multimedia, a link dodać w treści – rozważ skrócenie adresu url np. za pomocą bit.ly

W jakim języku tweetujesz?

Bardzo drobny zabieg, który sprawia, że komunikacja staje się czytelniejsza.

Emoji ➡ ? czy ??

To jeden z wielu tweetów, gdzie @wzmacniacz.org świetnie wykorzystuje potencjał emoji. Za ich pomocą można wzmocnić przekaz, bardziej go zobrazować lub wyróżnić konkretne elementy w treści.

Życzenia – zrób to inaczej!

Dzień Wolontariusza, Dzień NGO, Dzień Pomagania etc. – tego typu wydarzeń jest wiele. Marketerzy mocno bazują na kalendarzu tego typu “świąt”. Nie ma w tym nic złego – warto wręcz o tym pamiętać. Jednak co kluczowe – niech życzenia zaskakują. Umówmy się – życzenia składane przez marki użytkownikom – aby było ciekawe, muszą albo być sztosowe i bardzo od serducha, albo posiadać wartość dodaną, np. ciekawostkę.

Twitter kocha cytaty

Twitter to portal, który mocno bazuje na cytatach z wypowiedzi, konferencji, artykułów. Dobry cytat oznacza często wiele retweetów. To bardzo popularna forma tworzenia treści. Na grafice, w treści, za pomocą gifu – nie ważne. Pamiętaj o cytatach.

Przekaz “od kuchni”

Jestem mocną zwolenniczką tworzenia komunikacji z udziałem zespołu. Pokazując pracowników, biuro, siedzibę, realne treści z życia firmy/organizacji – budujemy zaufany profil i nawiązujemy więzi z odbiorcą.
Niejednokrotnie to właśnie takie treści – boomerang zrobiony w 5 minut – zaangażował 10 razy bardziej niż przepiękna grafika, nad którą grafik spędził 47 minut.

Chwal się!

Twoja marka, to Twój zespół – pokaż to. Chwal się osiągnięciami Twojego zespołu. Wyłapuj treści, które możesz posłać dalej w świat! To prawdziwe i piękne.

Dodatkowo warto w przypadku tego tweeta zwrócić uwagę na to, jaką “robotę robi” ten gif! GifParty to też czasem dobre rozwiązanie na komunikację.

Nie zawsze musisz być głównym autorem

Zasada ta dotyczy generalnie komunikacji w mediach społecznościowych. Oczywiście bazą powinny być treści stworzone przez naszą markę, jednak zostaw sobie też przestrzeń lub pozwól sobie na to, aby czasem pokazać światu dobre treści stworzone przez innych i na nich oprzyj swój komunikat. Jednak tutaj znów – spersonalizuj go – dodaj swój komentarz.

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Newsletter
Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: