O technicznych aspektach i ważnych zasadach dotyczących komunikacji na Twitterze możecie więcej dowiedzieć się z tego artykułu. Za to poniżej znajdziecie 12 wskazówek związanych z angażującą komunikacją – zaprezentowanych na bazie konkretnych tweetów! Częstujcie się tymi komunikacyjnymi smaczkami!
280 znaków – zaszalej!
? . * . ?
*
* . ?️ . ✨ *
. *
Thanks @Twitter, we can
always use more space ?
. . .
. * ? *
?
* ☄️#280characters— NASA Goddard (@NASAGoddard) 8 listopada 2017
Ten tweet mówi tak naprawdę sam za siebie. Skoro użytkownicy jeszcze nie przyzwyczaili się do dłuższej formy tweetów (mówi się, że nie należy wykorzystywać pełnej puli znaków na słowa) – wykorzystaj dodatkowe znaki i zabaw się formą tweeta!
Bądź na bieżąco!
One of our favorite @RED ambassadors is up for an #Oscar tonight & we have ALL the feels. Which @itsRamiMalek mood are you? pic.twitter.com/tUXW8NAaO0
— (RED) (@RED) 24 lutego 2019
Twitter to portal uwielbiany przez media i dziennikarzy. Ty również możesz trochę się w nich wcielić. Monitoruj nie tylko treści, które publikowane są na portalu w obrębie Twojej marki, ale też wydarzenia! Głośne wydarzenia. Kombinuj jak wpasować trendy w swoją komunikację! Jednak pamiętaj – nic na siłę.
Wykorzystaj siłę #
Minęła północ, a to oznacza, że rozpoczynamy wspólne ćwierkanie dla #WOŚP! 1 tweet lub retweet z #MastercardGrazWOŚP to 5 zł dla @fundacjawosp. Podaj dalej! 🙂 #wosp2019 pic.twitter.com/jdUb7HGsm6
— Mastercard Polska (@MastercardPL) 12 stycznia 2019
Tym tweetem, czy akcję można zwrócić uwagę na dwa główne aspekty:
To przykład tego, dlaczego warto prowadzić komunikację na Twitterze – właśnie dla takich akcji. Zaangażowani odbiorcy = zaangażowany partner.
Stwórz # swojej marki lub akcji. Tematyczny #, to trochę taki tematyczny pokój dla Twoich odbiorców do dyskusji, nad którym łatwiej będzie Ci zapanować.
Niech napisy staną się normą
Było nam niezmiernie miło móc zaprosić @EllenPage do naszego mobilnego studia #OnetRANO ✨
Serial #UmbrellaAcademy już od dziś możecie oglądać na @NetflixPL!
A rozmowę z Ellen łapcie tu >>> https://t.co/H3IFXgaWb9 pic.twitter.com/3Kt1WR3Ulk— Onet Rano (@OnetRano) 15 lutego 2019
W sieci coraz częściej użytkownicy domagają się napisów do filmów mówionych. Pamiętaj, że odbiorcy bardzo często oglądają Twoje treści będąc w miejscach, gdzie odpalenie dźwięku lub założenie słuchawek – jest z różnych powodów niemożliwe. Wśród Twoich odbiorców mogą być też osoby Głuche. Dodawaj napisy do filmów.
Napisy to też dobre rozwiązanie gdy prowadzisz komunikację w dwóch językach.
Zaczepiaj linki
❗Ratujmy ludzi z Jemenu. Razem mamy moc! ❗
Ja pomagam, Ty też możesz ➡ https://t.co/BUqMM8Ye20 https://t.co/tnS1ZiHkKa— PAH (@PAH_org) 24 grudnia 2018
W tym nie ma specjalnej filozofii, jednak wciąż nie wszyscy z tej funkcji korzystają.
Wystarczy wkleić link do treści posta – po opublikowaniu tweeta zaczepi się okienko/podgląd linku.
Jeśli jednak chcesz dodać grafikę jako multimedia, a link dodać w treści – rozważ skrócenie adresu url np. za pomocą bit.ly
W jakim języku tweetujesz?
?? @ELBordeaux come find us on first floor to pick up your gift ? for your social media activity at #sektor2018
— Sektor 3.0 (@sektor_3) 29 maja 2018
Bardzo drobny zabieg, który sprawia, że komunikacja staje się czytelniejsza.
Emoji ➡ ? czy ??
Jeśli jest ktoś, kto wyszukuje najbardziej przydatne narzędzia ? w sieci, to z pewnością @brand24. Dorzućcie nowości do swojej listy i jedźcie sprawniej do przodu! ??
?? Top 10 New #Marketing Tools for 2019 https://t.co/ujdcHrscjX pic.twitter.com/UPUfJ8ZPdm
— wzmacniacz.org (@wzmacniaczorg) 17 lutego 2019
To jeden z wielu tweetów, gdzie @wzmacniacz.org świetnie wykorzystuje potencjał emoji. Za ich pomocą można wzmocnić przekaz, bardziej go zobrazować lub wyróżnić konkretne elementy w treści.
Życzenia – zrób to inaczej!
Najlepsze życzenia dla wszystkich Wolontariuszek i Wolontariuszy w Dniu Wolontariusza! ? Dziękujemy za Waszą ogromną pomoc i zaangażowanie, dzięki którym tak wiele organizacjach społecznych zmienia świat na lepszy. Jesteście wspaniali! ?#ToDziala ? #nonprofitPL #volunteerPL pic.twitter.com/eWW7kBTGIx
— todziala (@todziala) 5 grudnia 2018
Dzień Wolontariusza, Dzień NGO, Dzień Pomagania etc. – tego typu wydarzeń jest wiele. Marketerzy mocno bazują na kalendarzu tego typu “świąt”. Nie ma w tym nic złego – warto wręcz o tym pamiętać. Jednak co kluczowe – niech życzenia zaskakują. Umówmy się – życzenia składane przez marki użytkownikom – aby było ciekawe, muszą albo być sztosowe i bardzo od serducha, albo posiadać wartość dodaną, np. ciekawostkę.
Twitter kocha cytaty
Dlaczego Magda Dobranowska-Wittels z #NGOpl trzyma kciuki za #StowarzyszenieWiosna https://t.co/ux9snl3jFu@szlachetnapaczk pic.twitter.com/iuzJa9Hz4A
— ngo.pl (@ngopl) 12 lutego 2019
Twitter to portal, który mocno bazuje na cytatach z wypowiedzi, konferencji, artykułów. Dobry cytat oznacza często wiele retweetów. To bardzo popularna forma tworzenia treści. Na grafice, w treści, za pomocą gifu – nie ważne. Pamiętaj o cytatach.
Przekaz “od kuchni”
Zapraszamy wolontariuszy @fundacjawosp na chwilę odpoczynku i ciepłą herbatę. Możecie do nas wpadać od 8:30 do 15:00 do Zespołu Szkół Zawodowych Huty im. Tadeusza Sendzimira, os. Złotej Jesieni 2 w Krakowie, gdzie odbywa się ogólnopolski zjazd wolontariuszy #SzlachetnaPaczka pic.twitter.com/Yyfgs1L1XU
— Szlachetna Paczka (@szlachetnapaczk) 13 stycznia 2019
Jestem mocną zwolenniczką tworzenia komunikacji z udziałem zespołu. Pokazując pracowników, biuro, siedzibę, realne treści z życia firmy/organizacji – budujemy zaufany profil i nawiązujemy więzi z odbiorcą.
Niejednokrotnie to właśnie takie treści – boomerang zrobiony w 5 minut – zaangażował 10 razy bardziej niż przepiękna grafika, nad którą grafik spędził 47 minut.
Chwal się!
Nasza @edyta_kowal już tak ma ? Fajnie, że się podobało!
— Prowly (@Prowly_com) 10 lutego 2019
Twoja marka, to Twój zespół – pokaż to. Chwal się osiągnięciami Twojego zespołu. Wyłapuj treści, które możesz posłać dalej w świat! To prawdziwe i piękne.
Dodatkowo warto w przypadku tego tweeta zwrócić uwagę na to, jaką “robotę robi” ten gif! GifParty to też czasem dobre rozwiązanie na komunikację.
Nie zawsze musisz być głównym autorem
Dzisiaj w Holandii “klimaatspijbelen”, dzieci zamiast iść do szkoły mogą wziąć udział w marszu na rzecz klimatu. To rysunek z metra w Amsterdamie: 'chociaż kocham dinozaury nie chcę skończyć jak one’. Zdj. Niki Kervezee. #ClimateAction #climatechange pic.twitter.com/gUb9oMphqR
— WWF_Polska (@WWF_Polska) 7 lutego 2019
Zasada ta dotyczy generalnie komunikacji w mediach społecznościowych. Oczywiście bazą powinny być treści stworzone przez naszą markę, jednak zostaw sobie też przestrzeń lub pozwól sobie na to, aby czasem pokazać światu dobre treści stworzone przez innych i na nich oprzyj swój komunikat. Jednak tutaj znów – spersonalizuj go – dodaj swój komentarz.