Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Fundusz Sektora 3.0 – produkty cyfrowe w cyfrowym procesie inkubacji

fundusz-sektora-online
Fundusz Sektora 3.0 to połączenie wsparcia finansowego i merytorycznego, z którego skorzystać mogą przedstawiciele organizacji społecznych, programiści i specjaliści UX. Ponieważ start tegorocznej edycji zbiegł się w czasie z epidemią Covid-19, organizacja kompleksowego cyklu szkoleń i doradztwa na żywo dla wyłonionych w rekrutacji zespołów nie była możliwa. Postanowiliśmy przenieść spotkania do świata on-line. Czas na pierwszą relację i podsumowanie zdobytych przez nas doświadczeń.
Spis treści

Fundusz Sektora 3.0 to połączenie wsparcia finansowego i merytorycznego, z którego skorzystać mogą przedstawiciele organizacji społecznych, programiści i specjaliści UX. Ponieważ start tegorocznej edycji zbiegł się w czasie z epidemią Covid-19, organizacja kompleksowego cyklu szkoleń i doradztwa na żywo dla wyłonionych w rekrutacji zespołów nie była możliwa. Postanowiliśmy przenieść spotkania do świata on-line. Czas na pierwszą relację i podsumowanie zdobytych przez nas doświadczeń.

Inkubację Funduszu Sektora 3.0 rozpoczęliśmy w formule zdalnej 21 marca. 10 zespołów rozpoczęło zmagania o 100 000 złotych dofinansowania na stworzenie rozwiązań z zakresu Tech For Good, które mają potencjał, by wyjść naprzeciw istotnym problemom społecznym.

Co roku w ramach spotkań inkubacyjnych przeprowadzamy zespoły przez cały proces tworzenia produktów cyfrowych – od badań potrzeb odbiorców, przez prototypowanie, aż po tworzenie efektywnego modelu społeczno-biznesowego i jego prezentacji. Wspierają ich w tym eksperci Funduszu, projektantki doświadczenia użytkownika z Ladies that UX Warsaw oraz programiści partnera technologicznego programu – Netguru, a warsztaty prowadzi Jacek Siadkowski – Lider Inkubacji Funduszu Sektora 3.0 i CEO przedsiębiorstwa społecznego Gerere. Po etapie inkubacji wyłonimy najlepsze pomysły i będziemy merytorycznie i finansowo wspierać ich dalszy rozwój.

Warsztaty wersji digital

Bieżąca, szósta edycja Funduszu jest wyjątkowa. Prowadzimy ją w zmienionej, całkowicie zdigitalizowanej formule. Przeniesienie spotkań inkubacyjnych Funduszu do świata on-line było dla nas nie tylko naturalną odpowiedzią na sytuację na świecie, ale i szansą do wykorzystania naszej wiedzy i doświadczeń w tworzeniu produktów cyfrowych do zwiększenia dostępności naszego programu.

Wierzymy, że jesteśmy w stanie zapewnić wsparcie, integrację i motywację do pracy nad innowacyjnymi pomysłami z zakresu Tech For Good na podobnym poziomie, jak miało to miejsce podczas spotkań na żywo. Oszczędzamy tym samym konieczności podróżowania do Warszawy na spotkania inkubacyjne zespołom z odległych krańców Polski, a mamy w tegorocznej edycji zespoły z Suwałk czy Wrocławia. W każdym z trzech dotychczasowych spotkań z Witflow, Fuzers i Netguru, uczestniczyło jednocześnie po 50 osób!

­

Zdalnie i aktywnie

Spotkania inkubacyjne Funduszu 3.0 prowadzone są w formule warsztatowej – podjęliśmy się tego jako jedni z pierwszych w Polsce. Taki model pracy jest dla organizatorów programów, które starają się przenieść swoją aktywność do sieci, nieustannym wyzwaniem. Dlatego przedstawiamy kilka praktycznych rad Moniki Goszcz – Koordynatorki Funduszu Sektora 3.0, nt. tego, jak organizować warsztaty online:

    1. Znajdź narzędzia, które odzwierciedlają warunki ze świata realnego. Jeśli planowałeś pracę w grupach, to Zoom pozwala przełączać uczestników między pokojami, a kartkę papieru zastąpią karty przygotowane w GoogleDocs.
    2. Przygotuj materiały dla uczestników, które wyślesz przed spotkaniem. Oprócz instrukcji logowania do narzędzia i spersonalizowanych linków do środowiska pracy, określ zasady spotkania: częstotliwość przerw, zgłaszanie pytań, podpisywanie się, dzielenie się dźwiękiem i obrazem.
    3. Poświęć pierwsze 20 minut spotkania na testowanie i konfiguracje narzędzia. Ułatwi to sprawny przebieg spotkania, a wprowadzenie nowych funkcji w trakcie może odwrócić uwagę od właściwej treści spotkania.
    4. Zapewnij maksimum interakcji. Nawet jeśli osób jest dużo i nie każdy może zabrać głos, przygotuj interaktywne ankiety, slajdy na których uczestnicy zaznaczą swoje preferencje, moderuj dyskusję na czacie.
    5. Zachęć do udostępniania obrazu z kamerki. Nic tak nie motywuje do zaangażowania jak widok innych uśmiechniętych twarzy.

Kolejne wirtualne kroki Funduszu

W ciągu ostatniego miesiąca każdy z dziesięciu zespołów biorących udział w procesie inkubacji zbudował i przetestował swój pierwszy prototyp. Aktualnie pracują nad modelami społeczno-biznesowymi przy użyciu Business Model Canvas. W kolejnych tygodniach, uczestnicy wraz z ekspertkami i ekspertami pochylą się nad strategią sprzedaży, pozyskiwania środków na rozwiązanie (fundraising) oraz prezentacją swoich pomysłów. O tym, nad jakimi rozwiązaniami pracują, napiszemy już w maju! 27 maja odbędzie się bowiem Finał Funduszu Sektora 3.0, w którym o dofinansowaniu najlepszych pomysłów zadecydują eksperci z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, Orange, Koalicji na rzecz Polskich Innowacji, Netguru oraz Deloitte Digital.

Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: