Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Co publikować w martwym okresie?

bitmap222[1]
Komunikacja w mediach społecznościowych to nie tylko relacjonowanie wydarzeń i pokazywanie tego co aktualnie dzieje się w naszej organizacji, czy marce. To także tworzenie treści dedykowanych portalom społecznościowym, które mają na celu zbudowanie i zaangażowanie społeczności. Gdy to zrozumiemy, martwe okresy nie będą już dla nas zagrożeniem.
Spis treści

Komunikacja w mediach społecznościowych to nie tylko relacjonowanie wydarzeń i pokazywanie tego co aktualnie dzieje się w naszej organizacji, czy marce. To także tworzenie treści dedykowanych portalom społecznościowym, które mają na celu zbudowanie i zaangażowanie społeczności. Gdy to zrozumiemy, martwe okresy nie będą już dla nas zagrożeniem.

Na co zwracać uwagę, aby nasza komunikacja przebiegała płynnie, a wpisy nie były “szyte” na ostatnią chwilę? Kilka wskazówek znajdziecie poniżej.

Planuj

Twórz harmonogram wpisów. Planowanie to podstawowa zasada, która usprawnia komunikację. Dzięki takiemu działaniu jesteśmy w stanie wyłapać martwy okres i przygotować się do niego zawczasu.

Taki plan możesz rozpisać sobie w Trello, Excelu, na flipcharcie, czy w papierowym kalendarzu – tak, aby było to dla Ciebie wygodne i przejrzyste.

O tym, jak wykorzystać Trello w komunikacji więcej dowiesz się tutaj: https://sektor3-0.pl/blog/wykorzystac-trello-czyli-planowanie-pracy/

Nie musisz przygotowywać gotowych wpisów. Wystarczy, że zaplanujesz tematy wpisów oraz to, w jakim sposób dany wątek będziesz prezentować, aby przygotować odpowiednie materiały i treści.

Wyłapuj

Tworząc komunikację w sieci, trzeba być cały czas czujnym. Szukaj ciekawych tematów, które możesz zaprezentować w sieci. Czasami z jednej wiadomości, z jednego komentarza, z jednego uśmiechu – można zbudować dobrą historię.

W przypadku tworzenia komunikacji marki lub organizacji, należy pamiętać, że nie pracujesz sam na komunikację i angażowanie społeczności. Marka/organizacja to ludzie – warto uczulać ich na generowanie treści przydatnych w tworzeniu komunikacji w sieci. To proces, nieraz długi proces, ale zawsze opłacalny.

Najczęściej też, to właśnie pracownicy mają największy dostęp do sytuacji, które mogą wygenerować dobry content.

Zorganizuj dla nich miniszkolenie/spotkanie, podczas którego pokażesz statystyki, co “się klika” i dlaczego, oraz zwrócisz uwagę na to, jakiego typu treści będą Ci potrzebne.

Współpracuj

Wiele marek, twórców w sieci coraz chętniej łączy siły i współpracuje na różnych poziomach – tworząc wspólne projekty, organizując wydarzenia – zarówno te w realnym świecie, jak i wirtualnym – np. wykorzystując format LIVE.

Zrób listę firm, influencerów, twórców, organizacji związanych z Twoją działalnością lub, z którymi możesz nawiązać współpracę, a następnie skontaktuj się z nimi z propozycją wspólnych działań.

Twórz

Social media z jednej strony to treści “tu i teraz”, a z drugiej treści np. edukacyjne, zabawowe, czy informacyjne. To doskonała przestrzeń do generowania treści, które nie muszą być związane z konkretnym momentem.

Warto przygotować sobie kilka tego typu treści na zapas, na moment, w którym zapanuje susza contentowa.

Tutaj przykłady wpisów, które możesz opublikować niezależnie od terminu:

Pytanie do odbiorców – pamiętaj jedynie, aby było osadzone w Twojej tematyce:

Przekierowanie odbiorców na inne portale społecznościowe:

Uniwersalne grafiki:

Cytaty i przekierowanie do dłuższego artykułu:

Poniżej kilka pytań, które pomogą Ci przygotować listę postów na przyszłość.

  1. Czy zaprezentowałeś/aś już swój zespół? Czy może pojawił się ktoś nowy, kogo możesz pokazać?
  2. Czy jesteś w stanie stworzyć cykl, w którym pokażesz “smaczki” – Twoją markę od “kuchni”?
  3. Edukacja – jakie treści jesteś w stanie wygenerować? Bazując na swojej wiedzy oraz umiejętnościach Twojego zespołu.
  4. Jakie zabawowe treści sprawdzą się w przypadku Twojej grupy odbiorców?
  5. Jakiego typu treści sprawdziły się najlepiej jak do tej pory?
  6. Czy jesteś w stanie wygenerować nagrody dla Twoich odbiorców? Jeśli tak – zorganizuj dla nich zabawę!
Newsletter
Dołącz do grona ponad 10 000 zaangażowanych subskrybentów i dwa razy w miesiącu otrzymuj nieodpłatnie nową dawkę wiedzy, inspiracji oraz technologicznych recenzji i porad od ekspertów i ekspertek programu Sektor 3.0.
Festiwal Sektor 3.0 już za
dni   
:
: