PL  |  EN

Organizacja w sieci – bezpłatne sposoby promowania strony

Należycie wypromowana strona organizacji to silny atut. Dzięki niej łatwiej pozyskamy partnerów oraz zrealizujemy wiele działań bez sięgania po media zewnętrze. Kosztowne działania reklamowe możemy w tym wypadku zastąpić własną pracą. Podpowiadamy jak efektywnie promować stronę organizacji.

Jakość obroni się sama
Uzyskanie dobrych wyników w promowaniu witryny, wymaga pewnych przygotowań. Należycie opracowana strona internetowa zapewni zwiększoną efektywność naszych przyszłych działań promocyjnych. Warto pamiętać, że aktualnie większość ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Nasza strona musi być obowiązkowo przygotowana do pracy ze smartfonami. Równie istotna będzie przejrzystość witryny – dobrze gdy zweryfikuje wstępnie ją kilka osób. Szczególnie cenne mogą być podpowiedzi ludzi spoza organizacji. Obowiązkowo należy zweryfikować również działanie wszelkich formularzy i załączników – najlepiej z wykorzystaniem kilku urządzeń i wszystkich znanych nam przeglądarek. Zdecydowanie łatwiej pozyskać nowego użytkownika, niż odzyskać takiego, który zniechęci się wadliwymi elementami witryny.

Pozwól się wyszukać
Podstawą promowania strony jest umiejętna współpraca z wyszukiwarką. Jeśli nazwa naszej organizacji nie wskazuje bezpośrednio na przedmiot prowadzonych przez nas działań, warto w tytule strony umieścić również fragment opisowy. Osoby korzystające z wyszukiwarek, w pierwszej kolejności spoglądają na tytuły wyszukanych stron.

Wiele osób decyduje się na efektywną ale płatną reklamę w Google. Może się jednak okazać, że w przypadku działalności lokalnej, zdecydowanie lepiej sprawdzi się skorzystanie z narzędzia Google Moja Firma dostępnego pod adresem: www.google.pl/business. Pozwala ono na tworzenie bezpłatnych wizytówek firm i organizacji. Wizytówki wyświetlają się na samej górze listy wyszukiwania, dzięki czemu są lepiej widoczne niż reklamy. Nasza wizytówka może zawierać informacje dotyczące typu działalności, kontaktu, trasy dojazdu i adresu strony internetowej. Użytkownicy będą mogli również dodawać swoje opinie na temat organizacji oraz zdjęcia z nią związane. Jest to dobry sposób na przyciąganie na naszą stronę osób, które wyszukują organizacji w bezpośredniej okolicy, ponieważ cały system jest oparty o popularne Mapy Google.

 

Pozycjonuj z głową
Równie skuteczną metodą na promowanie witryny w Google jest SEO, czyli pozycjonowanie. Mocno uogólniając, Google korzysta z algorytmu który nadaje określoną wartość wszystkim stronom w sieci. Czym bardziej wartościowa strona według Google, tym wyżej znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania. Niegdyś wartość strony była określana za pomocą liczby przekierowań do niej z innych stron – w myśl zasady „im częściej ludzie linkują stronę, tym lepsza musi ona być”. Aktualnie jest to jedynie element bardziej skomplikowanego algorytmu opartego na ponad 200 zmiennych, ponieważ pierwotne założenie było zbyt łatwe do oszukania. Aby uzyskać wysokie wyniki witryny w Google, należy przygotować stronę od kątem pracy z wyszukiwarką, najlepiej zrobić to wykorzystując dedykowane narzędzia online, dostępne pod adresem: www.google.com/webmasters/tools. Należy zadbać również o szybki serwer dla strony ponieważ czas ładowania witryny jest jedną z istotniejszych zmiennych. Nie bez znaczenia jest także optymalizacja strony pod względem pracy na urządzeniach mobilnych czy nawet staranne nazywanie i opisywanie grafik umieszczanych na stronie, a później trafiających do wyników wyszukiwania. Oczywiście wciąż znaczący udział w rezultatach pozycjonowania ma umieszczanie linków do naszej strony na innych witrynach – czym lepsza strona do nas linkuje, tym waga takiego przekierowania jest większa. Warto prosić wszelkich partnerów organizacji o umieszczenie na stronach i w artykułach, linków do naszej strony internetowej.

Wykorzystaj atuty swojej organizacji
Internet ceni nieszablonowe rozwiązania w promocji. Kluczem do sukcesu może okazać się wykorzystanie własnego potencjału. Organizacje specjalizują się w różnych dziedzinach, posiadają w swoich szeregach ekspertów od różnych zagadnień. Jest to idealne narzędzie do promowania strony. Dobrym ruchem może okazać się tworzenie artykułów z otwartą licencją, a następnie udostępnianie ich branżowym , nieodpłatnie pod warunkiem umieszczenia odnośnika do naszej witryny jako źródła. Jest to rozwiązanie, które pozwala na promowanie własnej działalności, zdobycie dodatkowych widzów witryny oraz jej efektywne pozycjonowanie.

Jeśli w istnieją w sieci opiniotwórcze portale lub fora związane z tematyką podejmowaną przez organizację, warto zaangażować się w ich funkcjonowanie. Profil z linkiem, który wykorzystamy do uczestnictwa w dyskusji, może zainteresować naszą stroną wielu aktywnych użytkowników.

Kolejną metodą jest zaoferowanie na stronie jakiś usług „ekstra”. Może być to działający przy naszej stronie blog ekspercki czy forum specjalistyczne. Równie dobrym rozwiązaniem jest także udostępnianie na stronie gotowych wzorów formularzy i podań do załatwiania wszelakich spraw związanych przedmiotem działania organizacji. Użytkowników przyciągną również nieodpłatnie udostępniane kalkulatory specjalistyczne czy możliwość skorzystania z porad w formie chatu z ekspertem.

Sięgnij po social-media
Trudno sobie wyobrazić aby jakakolwiek strona internetowa mogła funkcjonować bez wsparcia serwisów social-media. Na pierwszy plan zawsze wysuwa się Facebook. Fanpage to narzędzie pozwalające – jak niegdyś kanały RSS, docierać do wszystkich czytelników, zawsze gdy na stronie umieścimy jakieś nowe treści. Jednakże sam Fanpage to za mało. Efektywna reklama wymaga zaangażowania marki w działalność grup tematycznych na Facebooku. Pracę tą można skutecznie wykonywać z prywatnego konta, umieszczając na grupach wpisy z wartościowymi odnośnikami do strony organizacji.

Podobnie sprawa wygląda w przypadku promocji witryny za pomocą Twittera. Jest to zdecydowanie trudniejsze narzędzie niż Facebook, a na satysfakcjonujące efekty można liczyć wyłącznie korzystając z prywatnego konta do promowania treści ze strony organizacji. Niezwykle przyjaznym i skutecznym medium może okazać się natomiast Instagram. Na profilu powiązanym ze stroną naszej organizacji możemy umieszczać zdjęcia z naszej codziennej pracy.

Obok tradycyjnych serwisów społecznościowych, istotną wartość reklamową może stanowić kanał na Youtube. Niezależnie czy umieścimy na nim filmiki z poradami, czy nagrania z uczestnictwa w ciekawych wydarzeniach. Nagrania na Youtube są zazwyczaj doskonale wypozycjonowane od chwili publikacji – jest to efekt, który trudno uzyskać pozycjonując własną stronę. Dlatego link umieszczony opisie filmiku może nam przynieść wielu użytkowników.

 

Internet żyje aktualnościami
Jeśli tylko mamy taką możliwość, powinniśmy na naszej stronie umieszczać aktualności branżowe. Stanowią one wartość dodaną podczas promowania strony. Stosunkowo niedawno pojawił się serwis newsowy Google, dostępny pod adresem: www.news.google.com. Materiały umieszczane w wiadomościach Google pojawiają się również na stronach wyszukiwania, w bardzo eksponowanych miejscach. Aby generowane przez stronę treści pojawiły się w serwisie newsowym Google, należy spełnić kilka podstawowych wytycznych oraz zgłosić swoją stronę do systemu. Szczegółowe dane można znaleźć pod adresem: www.support.google.com/news/publisher/answer/40787?hl=pl

Powiązane artykuły
Udostępnij post

Zapisz się do newslettera

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl