PL  |  EN

Khushi Baby – technologie ubieralne w służbie potrzebującym

Wearebles for good to spektakularny projekt UNICEFu, który ma na celu zademonstrować, jak technologie ubieralne mogą służyć rozwiązywaniu wyzwań związanych z życiem dzieci w regionach słabo rozwiniętych. W zeszłym roku UNICEF wyróżnił dwóch uczestników konkursu: Khushi Baby i SoaPen.

Projekty nagrodzone przez UNICEF pokazują, jak niewielkimi nakładami pieniężnymi można wykorzystać technologię ubieralną do niesienia pomocy innym. Chcielibyśmy przybliżyć Państwu wyróżnione projekty; zacznijmy od Khushi Baby.

Khushi Baby to specjalny cyfrowy naszyjnik, w którym zapisywana jest historia medyczna matek spodziewających się dziecka. Po tym, gdy noworodek przyjdzie na świat, otrzymuje on również swój naszyjnik, w którym zapisywana jest jego historia medyczna i historia jego szczepień.

Naszyjnik pracuje w komplecie z mobilną aplikacją dla pracowników medycznych prowadzących działania wśród społeczności lokalnych w słabo rozwiniętych regionach świata. Chip zatopiony w naszyjniku nie potrzebuje żadnego źródła zasilania, komunikuje się z otoczeniem dzięki technologii Near Field Communication (NFC). Ten mikro-układ scalony może pomieścić do 888 bajtów danych, wystarczająco do przechowania kluczowych informacji dotyczących szczepień i badań dziecka. Wszelkie wpisy do medycznej bazy danych posiadacza Khushi Baby są synchronizowane z chmurą danych i wyświetlane w specjalnym panelu do analizy stanu zdrowia. Dostęp do tego panelu mają pracownicy medyczni, którzy kluczowe dane mogą wyciągnąć od ręki i na ich podstawie podjąć odpowiednie działania.

Twórcy Khushi Baby zwracają uwagę też na społecznościowy aspekt cyfrowego naszyjnika. Naszyjnik, który jest widocznym elementem ubioru, ma tworzyć pewnego rodzaju modę. Namacalny przedmiot daje jasny wyraz, że ktoś należy do osób uczestniczących w programie monitorowania stanu zdrowia. Czynnik ten korzystnie wpływa na popularyzację technologii wśród lokalnych społeczności, które czują się zjednoczone przy pomocy wymownego symbolu: unikatowego naszyjnika. Z tego powodu Khushi Baby ma być potężnym symbolem społecznego zaangażowania i potencjalnym motorem zmian behawioralnych, zachęcających do dobrowolnych szczepień.

Każdego roku 1,5 miliona dzieci umiera z powodu chorób, których można by uniknąć dzięki odpowiednim szczepieniom. Poprzez poprawę efektywności liczby szczepień w najbiedniejszych obszarach, twórcy mają nadzieję, na ograniczenie śmiertelności niemowląt. Długoterminowa wizja to motywowanie do szczepień i monitorowanie stanu zdrowia ponad miliona matek i ich noworodków w ciągu najbliższych 5 lat.

źródło zdjęcia: Youtube

Powiązane artykuły
Udostępnij post

Zapisz się do newslettera

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl