PL  |  EN

Google chce pomóc oznaczyć miejsce przyjazne niepełnosprawnym

Jak wielkim problemem jest brak przystosowania wielu miejsc dla wózków inwalidzkich wiedzą tylko niepełnosprawni. Często zwyczajne schody, których pokonanie nam kilkanaście sekund, dla osoby poruszającej się na wózku oznacza wytyczenie trasy na nowo. Jakże wielkim ułatwieniem byłaby dla nich baza z informacjami, które lokale, a także jakie trasy, są przyjazne dla nich.

Google od dłuższego czasu zachęca do wprowadzania danych geolokalizacyjnych do swojego systemu Google Maps. W tym celu uruchomił specjalny program Lokalnych Przewodników. Jest to system grywalizacji, w których użytkownicy wbijają poziomy doświadczenia w zamian za uzupełnianie danych na temat miejsc, punktów zainteresowań czy przestrzeni publicznej. Na najbardziej aktywnych partycypantów programu przewidziane zostały nagrody. W ten sposób w Google Maps powstają bardzo szczegółowe opisy miejsc, dzięki tzw. swarm intelligence.

Pomimo, że Miejsca Google od dawna mają możliwość oznaczania czy są przyjazne dla niepełnosprawnych, być może niewystarczająca liczba osób korzysta z niej. Dlatego Google ruszyło z kampanią zachęcającą do wykorzystywania tej opcji. W tym celu przedstawiają historie ludzi, którzy z poruszaniem się na wózkach muszą mierzyć się codziennie. Akcja społeczna ma podnieść świadomość problemu.

Warto zaznaczyć, że w polskich warunkach również funkcjonuje podobne narzędzie. Jest to Niepełnosprawnik, który powstał w wyniku wsparcia Funduszu Innowacji realizowanego w ramach programu Sektor 3.0. Można powiedzieć, że twórcy narzędzia samym pomysłem i rozpoznaniem potrzeby wyprzedzili wielkiego technologicznego giganta z USA.

Jeżeli jednak chcecie pomóc budować bazę miejsc przyjaznych niepełnosprawnym w Google Maps, w gifie poniżej znajdziecie w jaki sposób można oznaczyć punkty zainteresowania dostosowane do wózków inwalidzkich. Warto również pamiętać, że w ten sposób pomaga się nie tylko niepełnosprawnym, ale także osobom starszym poruszającym się w ten sposób. Być może

Powiązane artykuły
Udostępnij post

Zapisz się do newslettera

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl